ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בנאום יום הנצחון

פוטין מתמסכן: "נפתחה נגדנו מלחמה אמיתית. רוצים להחריב את המדינה שלנו"

במהלך מצעד שערכה רוסיה בכיכר האדומה לכבוד יום הניצחון על גרמניה הנאצית, נאם הנשיא פוטין ואמר כי "העולם שוב נמצא בנקודת מפנה מכרעת, נפתחה נגדנו מלחמה אמיתית. רוצים להחריב את המדינה שלנו"

מצעד ניצחון על הנאצים ברוסיה
מצעד ניצחון על הנאצים ברוסיה צילום: @AvremiDaitsh

רוסיה מציינת היום את יום הניצחון על גרמניה הנאצית, התשיעי במאי, ובמסגרת החגיגות ערכה מצעד צבאי גדול במוסקבה בו מוצגים טילים בליסטיים וטנקים של כוחותיה.

במהלך המצעד נאם פוטין בכיכר האדומה: "כיום הציוויליזציה נמצאת פעם נוספת בנקודת מפנה מכרעת. מלחמה אמיתית נפתחה נגד המולדת שלנו. אנחנו הדפנו את הטרור הבינלאומי, אנחנו נגן על ילידי דונבאס ונשמור על ביטחוננו".

עוד אמר: "המטרה של האויבים שלנו, ואין כאן דבר חדש, היא לגרום למדינה שלנו להתפורר ולהרוס אותה". עוד הוסיף כי "האומה האוקראינית הפכה לכלי משחק של התוכניות האכזריות והאנוכיות שלהם". פוטין אמר לאזרחי מדינתו כי "אין בעולם דבר חזק יותר מהאהבה שלנו למולדת. אנחנו גאים במי שמשתתף במבצע הצבאי המיוחד באוקראינה".

יחד עם זאת, צפון קוריאה פרסמה לרגל יום הניצחון הודעה מטעמו של השליט קים ג'ונג און. קים אמר שרוסיה "תנצח" במלחמתה נגד "האימפריאליסטים", בירך את פוטין והוסיף שרוסיה תמשיך להגן על "האוטונומיה שלה" ועל "יציבות האזור". במכתב לפוטין ביום הניצחון אמר קים: "אנחנו שולחים לכם איחולים חמים – לצבא הרוסי ולאזרחי רוסיה, על המאבק הקדוש שלכם לשמור על השלום העולמי".

מלחמת אוקראינה רוסיה נאצים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד