כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הרוסים מתחסדים

שגריר רוסיה בישראל: "להפסיק את כל הפעולות האלימות"

לאחר מותו של אזרח רוסי במהלך תקיפת צה"ל ברצועה קרא שגריר רוסיה בישראל לעצירת "הפעולות האלימות", כהגדרתו. "לא יכולה להיות הצדקה לפעולות כאלה, לא משנה מאילו מטרות הן מונעות", אמר

שגריר רוסיה בישראל: "להפסיק את כל הפעולות האלימות"
התקיפה הלילית בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מבצע מגן וחץ: שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב, קרא היום (שלישי) לעצירת "הפעולות האלימות", כהגדרתו. זאת ברקע מותו של אזרח רוסי במהלך תקיפות צה"ל ברצועה.

ויקטורוב אמר ל'כאן חדשות': "אנו מצידנו קוראים להפסיק את כל הפעולות האלימות החד צדדיות, לרבות יצירת מציאויות בלתי הפיכות 'בשטח' ושימוש בלתי פרופורציונלי בכוח על ידי כל אדם, הגורם לנפגעים בקרב פלסטינים וישראלים חפים מפשע".

הוא הוסיף כי "לא יכולה להיות הצדקה לפעולות כאלה, לא משנה מאילו מטרות הן מונעות. רק חזרה למשא ומתן ישיר פלסטיני-ישראלי בכל נושאי הסטטוס הקבע תוכל לשבור את מעגל הקסמים של אלימות והקצנה וכן להחזיר את האמון ההדדי".

השגריר אמר עוד כי "הנציגות הרוסית ברמאללה מאשרת את מותו של אזרח הפדרציה הרוסית דז'מאל ח'סוואן, יליד 1970, וכן אשתו ובנו. שני ילדים שקיבלו לאחרונה אזרחות של הפדרציה הרוסית נותרו יתומים. אנו מביעים את תנחומינו לקרובים ולחברים של הקורבנות".

כזכור, אזרח רוסי נהרג במהלך המבצע הלילה בחיסול בכירי הג'יהאד האסלאמי, מדובר בג'מאל אבו הסוואן, העוסק ברפואה, כאשר על פי דיווחים פלסטיניים בין ההרוגים גם אשתו ובנו של אבו הסוואן. כך מסר אשרף אלקדרה, דובר משרד הבריאות הפלסטיני לתקשורת הרוסית.

רוסיה ישראל עזה אנטולי ויקטורוב מבצע מגן וחץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד