ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"מגן וחץ"

ישראל עידכנה את האמריקאים לפני המבצע

ישראל העבירה עדכון מסוים לארה"ב לפני המבצע בעזה, במהלך שיחה שנערכה בין ראש הממשלה נתניהו ליועציו הבכירים של הנשיא ביידן. מועד המבצע לא נמסר, אך כן נאמר ליועצים על קיומו

ישראל עידכנה את האמריקאים לפני המבצע
התקיפה הלילית בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ישראל העבירה עדכון מסוים לארה"ב לפני המבצע בעזה, כך אומרים גורמים המעורים בנושא לגילי כהן ב"כאן 11".

אתמול (שני) במהלך השיחה בין ראש הממשלה נתניהו, ליועציו הבכירים של הנשיא האמריקני ביידן, ברט מקגורק ועמוס הוכשטיין, האפשרות של מבצע בעזה עלתה בשיחה.

לפי אותם גורמים, לא נמסר מועד המבצע אלא רק מידע כללי בסוגיה, אותו הוא הגדיר כ'רמיזה' על שעתיד להתרחש. סביר כי עדכון נמסר גם בשיחה בין השגריר האמריקני ניידס לבכירים בלשכת ראש הממשלה נתניהו שהתקיימה אמש, בה אלו עודכנו על דבר פרישתו של ניידס מהתפקיד בחודשי הקיץ.

לא נמסרה התייחסות רשמית לנושא, אך גורם מדיני בכיר אמר לכאן חדשות כי במהלך שיחות שהתקיימו במהלך הלילה בין ראש הממשלה נתניהו וראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי עם גורמים אמריקניים, התשובה האמריקנית שנשמעה היא "חיזוק כלפי ישראל וחיזוק לגבי הזכות שלנו לפעול".

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר היום כי "מדובר בתקיפה אווירית מורכבת מאוד בלב השטח הבנוי. התקיפה האווירית שהתבססה על המודיעין היא בעצם בוצעה בשלושה יעדים במקביל. 40 מטוסים, כלי טיס לא מאוישים ומסוקים. מדובר על מקצוענות בתכנון ודיוק בביצוע. יש פה תכנון בפינצטה בלב אוכלוסייה מהצפופים בעולם. שניות בודדות בין תקיפה לתקיפה".

מבצע מגן וחץ ארה''ב ג'יהאד האיסלאמי עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד