כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
גל ההתייקרויות

מחירי הקפה, המטרנה והגרבר מזנקים - כמה נשלם?

חברת אוסם מודיעה על התייקרות מוצרים בשיעור של 4.7% בממוצע | בין המוצרים: קפה, הרטבים, מרקי תיבול והפסטה ומוצרי התינוקות | גורמים מעלים תהיות בקשר לעיתוי בו החברה בחרה לפרסם את הודעתה

מחירי הקפה, המטרנה והגרבר מזנקים - כמה נשלם?
סופרמרקט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת קמעונאות המזון הענקית 'אוסם' מעלה מחירים בשיעור של 4.7% בממוצע. כחלק מרשימת המוצרים שמחירים יתייקר בשיעור של 4.7% בממוצע, ניתן למצוא דגני בוקר, קפה, פורינה וכן מחירי גרבר שיעודכנו. גם מוצרי מטרנה יתייקרו בשיעור של 2.6%. הודעת החברה מגיעה ארבעה חודשים בלבד לאחר שהעלתה את מחירי מוצריה המיוצרים בישראל.

כמו כן, אוסם מודיעה כי היא מעלה גם את מחירי הרטבים, מרקי תיבול והפסטה, כולם בשיעור ממוצע של 4.5%. הסיבה, כך לטענת החברה היא בשל התייקרות יוצאת דופן של חומרי הגלם. במקביל אסם כי החליטה להפסיק לייצר ולשווק מוצרי קמח במדינת ישראל, בשל התייקרות עלויות ייצור הקמח.

במאמר מוסגר חשוב לציין את העיתוי בו בחרה אסם להודיע לקמעונאים על התייקרות המחירים, דווקא כאשר תשומת הלב מופנית למערכה הביטחונית שנפתחה לפנות בוקר כחלק ממבצע 'מגן וחץ'.

מאסם נמסר: "ההחלטה התקבלה בעקבות המשך התייקרויות חומרי הגלם והאריזה, ובהם קפה, דגנים, רכז עגבניות, חלב ומרכיביו, סוכר, אריזות, מתכת ועוד, לצד פיחות חד בשקל אל מול הדולר והיורו. החברה עשתה כל שביכולתה על מנת לבצע עדכון מתון המפצה באופן חלקי ביותר על ההתייקרויות, ואת רובן נמשיך לספוג".

העלייה במחירים עלולה להשפיע לרעה על מדד המחירים לצרכן, שיפורסם ביום שני הקרוב, דבר שיאלץ את נגיד בנק ישראל להמשיך במדיניות העלאת הריבית האגרסיבית בה הוא נוקט בשנה האחרונה ועדיין לא מספיק מוכיחה את עצמה.

 

התייקרות פסטה מטרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד