ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ויצ"ו ואור ירוק ימשיכו לדאוג לבטיחות הילדים גם בשנת תשע"ה

תוכנית משותפת של ויצ"ו ואור ירוק "בטיחות בדרכים כדרך חיים" החלה בשנה שעברה כפיילוט ב-17 מעונות. מנכ"ל אור ירוק בטקס הרמת כוסית: "הדרכה נכונה בגיל צעיר יכולה להפחית את מספר תאונות הדרכים ואף להציל חיים".

ויצ"ו ואור ירוק ימשיכו לדאוג לבטיחות הילדים גם בשנת תשע"ה


לקראת פתיחת שנת תשע"ה, התכנסו ב- 15 לספטמבר באולם ויצו בתל אביב כ- 200 מנהלי מעונות בכדי לשמוע על תכנית עמותת אור ירוק לבטיחות בדרכים במעונות. אל הכנס החגיגי, הגיעו חברי הנהלת ויצו העולמית ביניהם טובה בן דב - נשיאת ויצו העולמית, פרופ' רבקה לזובסקי - יו"ר ויצו העולמית, יגאל דקל - מנכ"ל ויצו העולמית, ד"ר נעמי מורנו - מנהלת האגף לגיל הרך ועוד. בנוסף הגיע לכנס שמואל אבואב - מנכ"ל עמותת אור ירוק.

במהלך הכנס, בירכו מנהלי ויצו ואור ירוק על גבי הבמה את המשתתפים בברכת שנה טובה ובטוחה בדרכים והמשך פעילות משותפת פורייה גם בשנה הבאה. לאחר מכן הוצגה מצגת מיוחדת של עמותת אור ירוק שהתמקדה בנושא היפגעות ילדים וכיצד ניתן לשפר את בטיחותם של הילדים בדרכים. בהמשך הכנס הוצג סרט שהופק על ידי משרד החינוך בנושא היפגעות ילדים בתאונות דרכים בשם "לילדים אין בלמים" וכן ניתנה הרצאה בנושא על ידי נירה עדן, יועצת ומומחית לתחום בטיחות בדרכים.

עידית קידר, מנחת התוכנית המשותפת של אור ירוק וויצ"ו הציגה את הפרויקט ואת התכנים המועברים לילדים ואילו עמוס ברזל, מתנדב עמותת אור ירוק לימד את הנוכחים שירי בטיחות בדרכים, ברוח התכנית הייחודית לילדים.

תוכנית המשותפת של ויצ"ו ועמותת אור ירוק "בטיחות בדרכים כדרך חיים" החלה בשנה שעברה כפיילוט ב-17 מעונות ויצו במחוז מרכז-שרון. הפיילוט הצליח מעל המצופה, והשנה הוחלט להרחיבו לעוד 80 מעונות ממחוזות נוספים.

התכנית גובשה בשיתוף אגף הגיל הרך בתנועת ויצו, המפעילה כ- 180 מעונות יום בכל רחבי הארץ, ואגף זה"ב במשרד החינוך. היא מותאמת לגיל הילדים הצעירים (שנתיים-ארבע שנים) ומבוססת על תכנית אחרת של עמותת אור ירוק – "זה"ב בגן".

מטרת התכנית, היא להעלות את מודעות הילדים בגיל הרך לנושא הבטיחות בדרכים ולהטמיע בהם את החינוך לכללי הזהירות בדרכים כבר מגיל צעיר במיוחד. התכנית בנויה מנושאים משתלבים העוסקים בשמירה על בטיחות הילד: היכרות עם תמרורי זהירות, נסיעה בטוחה במכונית ומושבי בטיחות, רכיבה בטוחה על אופניים ואמצעי הגנה, המותאמים לגיל הילדים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "על המדינה לדאוג להטמעת החינוך לבטיחות בדרכים כבר בגיל הגן. ילדי הגן של היום הם הנהגים של המחר. במבט לעתיד, הדרכה נכונה בגיל צעיר יכולה להפחית את מספר תאונות הדרכים ואף להציל חיים".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד