ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מחלוקת בתוך חמאס

לחץ איראני על ארגון הטרור להצטרף לנקמה על החיסולים בעזה

ישראל הבהירה שהמבצע בעזה לא מכוון נגד חמאס, וכעת מדווח ערוץ הטלוויזיה "איראן אינטרנשיונל" כי טהרן לוחצת על חמאס להצטרף לנקמה הצפויה של הג'יהאד האיסלאמי - ובכך "לפרוע את הצ'ק". לפי הדיווחים, בהנהגת ארגון הטרור יש מחלוקת ולא כולם מוכנים לשלם את המחיר

לחץ איראני על ארגון הטרור להצטרף לנקמה על החיסולים בעזה
הלוויות המחוסלים ברצועת עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בעקבות התקיפה על הג'יהאד האסלאמי הלילה, ארגון טרור שממומן על ידי איראן, מתחוללת בשעות האחרונות דרמה. האיראנים מפעילים לחץ כבד על החמאס, "לפרוע את הצ'ק" ולהגיב צבאית מול ישראל.

ערוץ הטלוויזיה "איראן אינטרנשיונל" מדווח כי הלחץ האיראני מגביר את המחלוקת גם בתוך הנהגת החמאס. מחד, ראשי החמאס בעזה, אשר מבינים היטב, את מחיר הפגיעה בתושבים ובכלכלה במקרה של כניסה לסבב מול ישראל ולא פחות מכך, פגיעה בהם אישית, כפי שנעשה מול ראשי הג'יהאד ואינם מעוניינים שהם והאוכלוסיה ברצועה ישלמו את מחיר ההתנהלות של הג'יהאד האסלאמי.

מאידך, גורמי הנהגה של החמאס, כמו צאלח עארורי, התומכים בשיתוף הפעולה עם איראן והדחיפה שלהם לייצר "ברית הגנה" בין כל הארגונים שתחת חסותם ולקחת חלק בנקמה. השעות והימים הקרובים יבהירו האם הנהגת החמאס ברצועה תפעל על פי האינטרסים שלה, או שתיכנע ללחצים ולדרישה האיראנית.

מוקדם יותר דובר ארגון הטרור של חמאס, חאזם קאסם אמר כי ארגונו ייקח חלק בנקמה: "נשתתף בתגובה על המתקפה הישראלית. חמאס הוא חלק מהחמ"ל המשותף של הפלגים שמוביל את הפעולות כתגובה על הפשע הזה". קאסם אישר כי חמאס "נוכח בחדר המבצעים המשותף שמוביל את הפעולות להגיב לפשע הזה".

ארגון חיזבאללה מתייחס אף הוא לחיסולם של בכירי הג'יהאד האסלאמי: "אנחנו מכריזים על סולידריות מלאה עם הג'יהאד האסלאמי ועל תמיכתנו המלאה בהחלטות שנקטו להרתעת האויב. חיסול המנהיגים יגביר את האחדות ואת הנחישות - להמשיך הג'יהאד עד להשגת הניצחון"

מבצע מגן וחץ חמאס עזה איראן הג'יהאד האיסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד