כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מצג השווא של פירון: תקצוב לדת"ל בלבד

מכתב שהגיע היום לישיבות ועליו חתום עמוס צייאדה, מנהל אגף המוסדות התורניים, מבשר על השבת התקצוב לתלמידי ישיבה מחו"ל • המוקש: תנאי הדורש מהישיבה לשלוח את התלמידים המדוברים לסיור היכרות "עם המדינה ומוסדותיה", ובין השאר באתר מורשת, בית המשפט העליון או ביחידה של צה"ל • בפנים: המסמכים

פירון. צלם:פלאש 90
פירון. צלם:פלאש 90

מכתב שנשלח היום (א) למנהלי הישיבות על ידי עמוס צייאדה, מנהל אגף המוסדות התורניים במשרד החינוך, נושא בכנפיו לכאורה בשורה של ממש - חידוש התקצוב שהופסק בעבר עבור תלמידי ישיבות מחו"ל.

כזכור, בעבר תוקצבו הבחורים הללו על ידי הממשלהף אולם משרד החינוך החליט לקצץ את תקצובם, ובכך פגע קשות בישיבות בהן לומדים עשרות ומאות בחורים שכאלה, ובין השאר במעצמת התורה של ישיבת מיר.

אלא שמכתב הבשורה, מחדד גם את ה'טריק' של שר החינוך: הישיבות נדרשות לשלוח את התלמידים לסיור באתר מורשת, או בכנסת, בית המשפט העליון או יחידה של צה"ל, לסיור מודרך ומקיף.

מנהל ישיבה נודעת מסביר ל'בחדרי חרדים': "המשמעות הישירה של ההגבלה המתוחכמת היא שרק הישיבות הדתיות לאומיות - להן אין כל בעיה לשלוח את התלמידים לסיור שכזה - יזכו לקבל את התקצוב. בעצם פירון מצא סעיף שיאפשר לו שוב לקפח את הישיבות החרדיות מבלי לפגוע חלילה בשותפיו הדתיים לאומיים לקואליציה".











ישיבות בחורים תקציב מסמך פירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד