ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הר הזיתים: מעשי ונדליזם בחלקת גור

פורעים ערבים ניתצו מצבות במהלך השבת בחלקת גור בהר הזיתים • המשטרה: "פועלים לזיהוי הפורעים ומעצרם"

הר הזיתים. צילום ארכיון: יעקב נחומי
הר הזיתים. צילום ארכיון: יעקב נחומי

במהלך השבת, ביצעו פורעים ערבים מעשי וונדליזם בחלקת גור בהר הזיתים, וניתצו מצבות.

ממשטרת ירושלים נמסר כי אתמול (שבת) התקבל דיווח על שריפה סמוך לבית העלמין בהר הזיתים, כוח משטרה ומשמר הגבול שהגיעו למקום, הבחינו ברעולי פנים שניסו לפגוע בעמוד של מצלמת אבטחה ופיזרו אותם תוך שימוש באמצעים.

היום (ראשון) התקבל דיווח נוסף, על נזק שנגרם ככל הנראה במהלך הלילה למספר מצבות בחלקת גור. "משטרת ירושלים רואה בחומרה את האירוע ופועלת לזיהוי הפורעים ומעצרם לשם הבאתם לדין".

חבר מועצת העיר אריה קינג הגיב: "לאחר שמיררו המחבלים את חיי התושבים היהודים החיים בירושלים, מתפנים המחבלים לחילול קברי אבותינו שטמונים במקום מזה מאות שנים. העובדה שטרם שילם בכיר במשטרה או בממשלה בכיסאו ובתפקידו, צריכה להדיר שינה מעיניי כל יהודי באשר הוא.

"מדיניותה הרופסת של הממשלה ומדיניותה המתרפסת של העירייה אל מול ההמון החייתי הערבי, חייבת להיפסק. כתושב הר הזיתים וכחבר מועצת העיר, אני לא יכול שלא לקשור בין חוסר אכיפת החוק על ידי העירייה והמשטרה בשגרה באזורים העוטפים את ירושלים לבין המשך התדרדרות המצב הביטחוני בכלל ובהר הזיתים בפרט.

"ביום שלישי ב-16:00 תתקיים עצרת תפילה וזעקה בחלקת גור בין מצבותיהם של אבותינו הטמונים בהר הזיתים, זו חובתנו לזעוק לנוכח חילול כבוד המתים הטמונים בהר, אם לא למעננו לפחות למענם".
פורעים חילול מצבות זיתים קבריפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד