י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בצל המלחמה

חגיגות ל"ג בעומר בעיר ויניצא באוקראינה

חגיגות ל"ג בעומר בעיר ויניצא באוקראינה שנמצאת במלחמה, הרב שאול הורוביץ, שליח חב"ד והרב המקומי קיבץ את יהודי העיר שחגגו את המדורות תחת הגבלות. בשל המלחמה עם רוסיה, אסור להדליק מדורות ולהשמיע מוזיקה בחוץ. השנה לא קיימו את התהלוכה המסורתית ברחוב הראשי בגלל המלחמה, ובגלל שזה ה-9 למאי, יום שהרוסים מציינים את הניצחון על הנאצים. אך, עדיין, היהודים חגגו את ל"ג בעומר למרות ההגבלות

חגיגות ל"ג בעומר בעיר ויניצא באוקראינה
חגיגות ל"ג בעומר בעיר ויניצא צילום: באדיבות המצלם

השנה, ל"ג בעומר חל בתאריך הלועזי התשיעי, במאי יום הניצחון של רוסיה על גרמניה הנאצית. מכיון שהיה חשש של הזדהות עם האויב, רוסיה, החוגגת, הוחלט באוקראינה שלא להצטרף לחגיגות. אי לכך התהלוכה של ל"ג בעומר בקרב הקהילה היהודית בויניצא, התקיימה בתוך שטח בית הספר היהודי, במטרה לכבד ולשמור על פרופיל נמוך.

הרב שאול הורוביץ, הרב המקומי ושליח חב"ד, דאג שתהיה שמחה גדולה, ילדי ביה"ס הופיעו על הבמה באמירת פסוקים ושירה יהודית מרגשת. לאחר דברי תורה מפי השליחים, החלו הפעלות משמחות לב במגוון 'תחנות' כמו רכיבה על סוסים, מתנפחים, כיבוד בשרי עשיר, תחרויות, חץ וקשת, מצא את המטמון ועוד.

כלי זמר במגוון כלי נשיפה ותופים הרקידו את הקהל שרקד סביב המדורה בעיניים מצועפות בתפילה לשלום ובריאות ושלווה במצב המורכב העכשווי ששורר במדינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ויניצא ל"ג בעומר הרב הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד