ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
התחנן לעזרה מפוטין

הרודן כמעט משותק: נשיא בלארוס לא יכול לעבור ניתוח בגלל סנקציות מערביות

הדיקטטור של בלארוס אלכסנדר לוקשנקו התחנן בפני פוטין שיסייע לו במהלך ציון יום הניצחון על הנאצים במוסקבה. העריץ עומד בפני שיתוק כי הוא לא יכול לקבל ניתוח גב במערב בגלל הסנקציות. לוקשנקו לא יכל להתכופף עם מנהיגים אחרים כדי לשים פרחים על האנדרטה

 הרודן כמעט משותק: נשיא בלארוס לא יכול לעבור ניתוח בגלל סנקציות מערביות
פוטין בפגישה עם לוקשנקו צילום: אתר הקרמלין

הרודן מבלארוס אלכסנדר לוקשנקו התחנן בפני פוטין שיסייע לו בהליכה במצעד צבאי אתמול במוסקבה המציין את הניצחון על הנאצים, הצורר הבלארוסי לא הצליח ללכת כמה מאות מטרים לצד ולדימיר פוטין באירוע בכיכר האדומה.

העריץ גרר את עצמו אל קבר החייל האלמוני בגן אלכסנדר, לצד חומת הקרמלין, כדי להניח זר עם פוטין ושאר מנהיגי הרפובליקה הסובייטית לשעבר. לוקשנקו נראה מופיע באי נוחות ברורה, העווה את פניו והתחנן בפני פוטין לעזרה.

הדיווח על כך מגיע על רקע הבעיה הגדולה של הרודן הבלארוסי שעלול "לעמוד בפני שיתוק ללא ניתוח גב במערב", שאותו אינו יכול לעבור כעת בגלל סנקציות מערביות בשל תמיכתו ברוסיה.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי פוטין ככל הנראה הורה לארגן לו רכב, הרודן האכזרי בן ה-68, שנמצא בשלטון בבלארוס כבר 24 שנים בקושי זז. נראה כי העריץ הבלארוס צעד בגן אלכסנדר לצד פוטין, ולא יכל להתכופף עם מנהיגים אחרים כדי לשים פרחים על האנדרטה. מנהיגי ארמניה, קזחסטן, אוזבקיסטן, קירגיזסטן, טורקמניסטן וטג'יקיסטן הצליחו כולם לצעוד את המרחק הקצר עם פוטין מהכיכר האדומה לגן אלכסנדר.

לאחר מכן, על פי הדיווחים הוא מיהר לשדה התעופה וטס חזרה לעיר הבירה שלו, מינסק, ודילג על 'ארוחת בוקר לא רשמית' שלאחר המצעד בהובלת פוטין.

לוקשנקו נחשב לבעל בריתו הקרוב ביותר של פוטין ואיפשר לרוסים לבצע התקפות צבאיות על אוקראינה ממדינתו ללא שום הגבלה. לפי הדיווחים, הוא התחנן בפני פוטין שלא יכריח אותו להגיע למוסקבה למצעד מסיבות רפואיות. אבל המנהיג הרוסי, שמחזיק את כלכלת בלארוס, התעקש, וביקש להראות שהוא לא מבודד לחלוטין בגלל מלחמתו באוקראינה.

לוקשנקו בעל עודף משקל - שנותר בשלטון עקב זיוף קולות בבחירות לנשיאות ב-2020 וריסק את האופוזיציה, כלא את מנהיגיה - סובל מבעיה חריפה בברכיים ועם בעיית גב חמורה.

"הוא זקוק לניתוח דחוף בברך", אמר הפוליטיקאי מהאופוזיציה בבלארוס פאבל לטושקו. מקורות במרפאתו של הנשיא טוענים כי יש לו גם בעיה בעמוד השדרה שגורמת לו "לחיות על משככי כאבים". כשפגש את שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו בשנה שעברה, הוא נשכב על ספה "כל כך נפוח, כולו נפוח".

"הניתוח הזה בעמוד השדרה כמעט בלתי אפשרי לבצע בבלארוס", לדברי לטושקו. "גם ברוסיה קשה, הוא יכול להגיע למצב שהוא יהיה משותק חלקית".

 

אלכסנדר לוקשנקו ולדימיר פוטין נאצים מוסקבה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד