כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אסון בחגיגות ל"ג בעומר

שני יהודים נרצחו בפיגוע ירי וארבעה נפצעו

שני שוטרים נהרגו ושני יהודים נורו למוות ע"י אדם שניסה להגיע לבית הכנסת העתיק בג'רבה טוניס אתמול במהלך חגיגות ל"ג בעומר. בנוסף שישה שוטרים וארבעה מתפללים נפצעו. החקירה נמשכת כדי להבין את נסיבות ההתקפה הזאת

שני יהודים נרצחו בפיגוע ירי וארבעה נפצעו
משוריין משטרתי צילום: משטרת טוניסיה

משרד הפנים בתוניסיה מסר הלילה בהודעה כי בתקרית הירי בסביבת בית הכנסת בג'רבה בתוניסיה אתמול, נהרגו שני מבקרים יהודים ועוד ארבעה נפצעו. האירוע התרחש סמוך למקום שבו קיימה הקהילה היהודית את הילולת רבי שמעון.

הנשק בזירת הירי

‏על פי דיווחים מקומיים, האירוע התחיל כך שאיש ביטחון בתחנה הימית של המשמר הלאומי בג'רבה הרג את עמיתו באמצעות נשקו האישי ולקח את התחמושת שלו. לאחר מכן הוא ניסה להגיע לבית הכנסת וירה ללא הבחנה לעבר אנשי הביטחון שהיו במקום. הם בלמו אותו, נטרלו אותו וחיסלו אותו

‏כתוצאה מכך, שניים מאנשי הביטחון נהרגו בהתקפה ועוד שישה נפצעו בדרגות שונות. בהודעה נמסר כי אזור בית הכנסת כותר וכלל הנמצאים בתוכו אובטחו. נאמר כי החקירה נמשכת כדי להבין את נסיבות ההתקפה הזאת.

בית הכנסת הוא העתיק ביותר באפריקה, ומושך אליו יהודים רבים מאירופה ומישראל, האזור גם ידוע כאתר נופש תיירותי מרכזי מול חופי דרום תוניסיה, 500 ק"מ מהבירה תוניס. עדי ראייה סיפרו כי בעיצומן של החגיגות נשמע ירי מחוץ לבית הכנסת, וכוחות הביטחון סגרו מיד את שעריו ומנעו ממבקרים יהודים לצאת.

האבטחה מחוץ לבית הכנסת קפדנית מאד מאז שאיש אל-קאעידה תקף את בית הכנסת ב-2002 באמצעות משאית תופת, והרג 21 תיירים מערביים. בתוניסיה יש את אחת הקהילות היהודיות הגדולות בצפון אפריקה, יהודים חיו בתוניסיה עוד מימי הרומאים, אך כיום הם מונים פחות מ-1,800 איש.

 

ג'רבה טוניס טוניסיה ל"ג בעומר אירוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד