כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אין פרס על שקרים

ה'ניו יורק טיימס' לא קיבל פוליצר על סיקור החברה החסידית

אתמול הכריזה מועצת פרס פוליצר על הזוכים בפרסים השנתיים הנחשקים שלה - ולא כללה את סדרת הכתבות בעיתון ה'ניו יורק טיימס' שעוררה התנגדות עזה בקרב הקהילות האורתודוקסיות ובקרב מנהלי מוסדות חינוך חרדיים

ה'ניו יורק טיימס' לא קיבל פוליצר על סיקור החברה החסידית
שלטי חוצות נגד הניו יורק טיימס צילום: Yeshiva world news

אין פרס על שקרים: ועדת פוליצר לא נתנה ל'ניו יורק טיימס' פרס על סדרת כתבות מגמתיות ומכפישות מתחת לכל סטנדרט עיתונאי של סיקור ישיבות חסידיות בניו יורק.

אמנם אין דרך לדעת בוודאות מדוע סדרת הכתבות לא זכתה בפרס פוליצר, אך הידיעה כי העיתון לא קיבל פרס על 'תחקיר' חד צדדי ושגוי נגד אורתודוכסים וחסידים התקבלה בהערכה רבה והקלה בקרב חוגים יהודים אורתודוכסים ובקרב ראשי ישיבות חסידיות.

ארגון KnowUs, פרויקט של אגודת ישראל של אמריקה, התריע בפני מועצת פרס פוליצר במכתב בן 30 עמודים שנשלח בדואר לכל חבר ממועצת פרס פוליצר. במכתב נאמר כי העיתון ביסס את סיקורו על נתונים מטעים בעליל, כולל הפרות רבות של הסטנדרטים העיתונאיים של הפוליצר עצמו. לו הסדרה הייתה זוכה לפרס פוליצר היוקרתי, הצגתה המעוררת התנגדות עמוקה בקרב הקהילות האורתודוכסיות והחסידיות רק הייתה מחמירה.

"אינטלקטואלים מכובדים, ארגונים יהודיים חילוניים, כולל הליגה נגד השמצה, ונבחרי ציבור רבים לאומיים וממלכתיים ראויים להערכה ספציפית על כך שהם פעלו למען הקהילה היהודית האורתודוקסית והדפו את השנאה" אמר אברהם ויינשטוק, מנהל KnowUs. "פעולות כאלה, ואנשים כאלה, נותנים ל-KnowUs ולקהילה היהודית האורתודוקסית תקווה לעתיד סובלני ומכבד יותר".

ניו יורק טיימס אגודת ישראל אמריקה אנטישמיות בניו יורק אנטישמיות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד