כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מאבק חסר תקדים

פלורידה אוסרת על סינים לקנות קרקעות: "לא רוצים קומניסטים"

פלורידה אוסרת על אזרחים סינים לקנות קרקעות במדינה: "אנחנו לא רוצים את המפלגה הקומניסטית במדינה", אמר המושל דסנטיס. המושל חתם על הצעות חוק האוסרות על תושבים סינים לקנות קרקעות, כולל חוק להגבלת גישה לטיקטוק השייכת לחברה סינית

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

המושל רון דסנטיס חתם ביום שני על חוק האוסר על אזרחים סינים לרכוש קרקעות בפלורידה אלא אם כן הם גם אזרחי ארה"ב או תושבי קבע. "אנחנו לא רוצים את המפלגה הקומוניסטית הסינית במדינת השמש", אמר דסנטיס במסיבת עיתונאים בברוקסוויל, פלורידה. "אנחנו רוצים לשמור על זה כמדינה החופשית של פלורידה".

המושל הרפובליקני הדגיש את החששות מהמפלגה הקומניסטית שעושה "מאמץ משותף לרכוש אדמות חקלאיות ברחבי ארצות הברית", כולל בפלורידה. "ביטחון תזונתי הוא גם ביטחון לאומי, ולכן אנחנו לא רוצים שהסינים יהיו אחראים על ייצור מזון כלשהו", אמר דסנטיס. המושל חתם על חוק להגבלת גישה טיקטוק השייכת לחברה סינית.

סין החזיקה ב-352,140 דונם של אדמות ארה"ב בשנת 2020, על פי משרד החקלאות האמריקאי , כ-1% מסך הדונמים שבידי משקיעי חוץ. משקיעים קנדיים החזיקו באותה שנה ב-12.4 מיליון דונם, הכי הרבה מכל מדינה זרה.

הצעת חוק של הסנאט בפלורידה אוסרת גם על אזרחי רוסיה, איראן, סוריה, צפון קוריאה, קובה וונצואלה - המכונים "אזרחין ממדינות בעלי דאגה" להחזיק בקרקע בטווח של 17 קילומטרים מבסיסים צבאיים ותשתיות קריטיות כמו שדות תעופה ותחנות כוח. אבל רק על תושבי סין ייאסר להחזיק בקרקע בכל מקום בפלורידה.

עשרות סינים-אמריקאים הפגינו נגד הצעת החוק בחודש שעבר, מחשש שהיא עלולה להוביל לאפליה. אחרים חששו שזה ימנע מהם לקנות בתים אם הם עדיין לא הפכו לדיירי קבע חוקיים. "ברגע שהם יעבירו את זה, אני לא אוכל לקנות בית כאן בפלורידה", אמר אחד מהם לרשת 'פוקס ניוז'. "זה חלק מהחלום האמריקאי שלי".

סינים פלורידה רון דה סנטיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד