כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המירוץ לנשיאות

מתמודד מול ארדואן: "אנחנו ננצח. כי אנשים רוצים דמוקרטיה"

הפוליטיקאי שהוגדר כעתיד הדמוקרטיה הטורקית ויריב מר לארדואן משוכנע שינצח. רואה החשבון לשעבר, בן 74, הוא יריבו המרכזי של ארדואן בבחירות שיערכו ב-14 במאי ואומר: "למרות הכל, אנחנו ננצח"

מתמודד מול ארדואן: "אנחנו ננצח. כי אנשים רוצים דמוקרטיה"
כמאל קיליצ'דראולו צילום: באדיבות המצלם

מנהיג האופוזיציה של טורקיה נכנס למירוץ נגד הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בבחירות שיתקיימו ב-14 למאי.  

כמאל קילצ'דראולו יתמודד נגד ארדואן שנמצא בצרות ומתמודד עם ביקורת על טיפול לקוי ברעידות אדמה שהביאו ל-50.000 הרוגים.

האיש שהציג את עצמו כשעתיד הדמוקרטיה הטורקית אומר ל'גארדיאן': "הבחירות האלה לא מתקיימות בתנאים מתאימים, אבל למרות הכל, אנחנו ננצח. כי אנשים רוצים דמוקרטיה".

כמאל קילצ'דראולו, עובד מדינה לשעבר ורואה חשבון לשעבר, הוא יריבו המרכזי של רג'פ טאיפ ארדואן: "אני חי כמוכם, יש לי חיים צנועים כמו שלכם", אמר לאלפי אנשים שנופפו בדגלי טורקיה ואחרים הנושאים את דמותו של מייסד טורקיה המודרנית מוסטפא כמאל אטאטורק. קילצ'דראולו שמציג את עצמו בפני הבוחרים בתור ההיפך מארדואן, הוא מתגאה בניהול קמפיין נקי, ואמר כי הוא יסרב לגור בארמון הנשיאות ויעבור לשטח צנוע יותר שהיה שייך למייסד טורקיה המדורנית.

כמאל עומד בראש קואליציית של שש מפלגות אופוזיציה, הוא גם פעל לגייס תמיכה מהקהילה הכורדית המודרת בטורקיה, מה שהביא לכך שהוא קיבל קבלת הפנים של גיבור בעיירות בעלות הרוב הכורדי.

מנהיג האופוזיציה מחזיק ביתרון קטן בסקרים, מה שמצביע על כך שההצבעה עשויה להגיע לסיבוב שני בהמשך החודש. למרות שהפסיד מספר פעמים הוא הסיכוי החזק ביותר של האופוזיציה להדיח את ארדואן מזה דור, שהפופולריות שלו ירדה על רקע האינפלציה המשתוללת ומשבר יוקר המחיה המתגבר.

הוא גם הבטיח מדיניות כלכלית שונה, וחזרה לדמוקרטיה פרלמנטרית. הוא גם התחייב להחזיר את העצמאות השיפוטית, התרחקות משימוש במערכת המשפט כדי למנוע התנגדות.

ארדואן ערך עצרת משלו באיסטנבול בסוף השבוע, והעמיד תחבורה חינם לאלו שרצו להצטרף וטען כי השתתפו בו 1.7 מיליון איש. הנשיא השמיע סרטון בעצרת של חמושים ממפלגת הפועלים של כורדיסטן האסורה (PKK) המביעים את תמיכתם במועמד האופוזיציה, אך במערב טוענים כי הסרטון מזויף.

מלבד הבטחות מבחינה סוציאל דמוקרטי, המדיניות של מנהיג האופוזיציה כוללת התחייבות לגרש מיליוני פליטים סורים ואפגנים החיים בטורקיה, הצעה שגררה קריאות עידוד מהקהל באיסטנבול. כשנשאל כיצד הוא מתכוון ליישב את ההבטחה הזו עם הרצון שטורקיה תצטרף לאיחוד האירופי, טען שהוא יכול להיעזר בתמיכה מהאיחוד האירופי או אפילו מהאו"ם.

טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד