כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נגנבו חומרים רגישים

ארה"ב השביתה פעולת ריגול סייבר רוסית שפעלה 20 שנה

גורמי אכיפת החוק הפדרליים אמרו אתמול כי הם פרצו והשביתו מבצע ריגול סייבר רוסי מורכב, שלכאורה שימש במשך כ-20 שנה לגניבת חומרים ממשלתיים רגישים מארצות הברית ובעלות בריתה  

ארה"ב השביתה פעולת ריגול סייבר רוסית שפעלה 20 שנה
מתקפת סייבר, אילוסטרציה צילום: freepik

גורמי אכיפת החוק הפדרליים אמרו אתמול כי הם פרצו והשביתו מבצע ריגול סייבר רוסי מורכב, שלכאורה שימש במשך כ-20 שנה לגניבת חומרים ממשלתיים רגישים מארצות הברית ובעלות בריתה.

פקידי משרד המשפטים וה-FBI תיארו את המבצע כאחד מכלי הריגול החזקים ביותר במדינה. לדבריהם, הסוכנות חקרה בחשאי את הרשת כמעט כל עוד היא פעלה, אך הוציאה צו חיפוש רק השבוע כדי לפגוע מרחוק בתוכנה הזדונית הרוסית.

אנשי אכיפת החוק נאלצו לפתח בחשאי תשתית סייבר משלהם כדי ליצור אינטראקציה עם התוכנה הזדונית ולשבש אותה, כי הרוסים כל הזמן מעדכנים ומשתנים, אמרו הגורמים.

ממשלת ארה"ב, שתיאמה את פעילות החקירה שלה עם ממשלות זרות, נאלצה גם היא לתזמן את ביצוע צו החיפוש כדי לגשת למחשבים שנפגעו בו זמנית כדי למנוע מהרוסים להגיב ולסכל את המבצע, כך דיווח ה'ווישנגטון פוסט'.

הרוסים השתמשו בתוכנה הזדונית כדי לגנוב מידע רגיש ממערכות מחשב בלפחות 50 מדינות, כולל חברות בברית נאט"ו, וכדי לרגל אחר עיתונאים ו"מטרות עניין" רוסיים אחרים. פקידים רוסים גנבו את החומרים וניתבו אותם דרך מחשבים אמריקאים שנדבקו בתוכנה זדונית כדי לנסות להימנע מגילוי.

ממשלת ארה"ב השיקה את "מבצע מדוזה" - על שם הדמות המיתולוגית היוונית הידועה בכך שהיו לה נחשים ארסיים על ראשה במקום שיער, כך אמרו גורמים רשמיים. ה-FBI עשה זאת על ידי יצירת כלי סייבר בשם "פרסאוס", שבעצם פעל שהתוכנה הזדונית תחליף את עצמה. פרסאוס הוא הגיבור היווני הידוע בהריגת מדוזה.

 

וושינגטון פוסט רוסיה ארה''ב סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד