י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"במוצאי שבת האדמו"ר התקשר מזועזע" • ראיון

מנחם לובינסקי, יו"ר הועד להגנת הר הזיתים, בראיון בלעדי, רווי חשיפות ופרטים, על חילול הקברים בהר הזיתים

צילום ארכיון: יעקב נחומי
צילום ארכיון: יעקב נחומי

מנחם לובינסקי, יו"ר הועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים, מגולל בשיחה ל'בחדרי חרדים' את השתלשלות האירועים עם חילול הקברים בחלקת גור בהר הזיתים.

"במוצאי שבת, קיבלתי שיחת טלפון מבית האדמו"ר מגור, בה הזדעזע לשמוע כי ביום השני של ראש השנה, יום שישי אחר הצהרים, הגיעו פורעים ערבים לחלקת גור בהר הזיתים, ניפצו מצבות, גרמו לנזק למצלמות האבטחה והרסו כל שנקרה בדרכם. כולל מצבתו של הח"כ המיתולוגי הרב יצחק מאיר לוין ז"ל, גיסו של הבית ישראל".

לובינסקי מצטט את התושבים, שסיפרו לו כי "בזמן שיש נוכחות משטרתית בשטח ההר, לא מתבצעים שום מעשי וונדליזם". לדבריו, "במשך כשנה וחצי פעלנו לפתיחת נקודת משטרה סמוכה, אך לצערינו ברוב הזמן היא אינה מופעלת וריקה".

"לאחר 4 שנים שקיבלנו הבטחות הן מראש הממשלה, והן משאר הנוגעים בדבר - לא נעשה כלום עדיין. אנחנו נשתדל להגיע לביבי בזמן שהותו כאן [בארה"ב א.ש.] ולמחות על כך. אם הנוכחות של המשטרה מונעת את הוונדליזם, חייבים שניידות משטרה וביטחון יהיו נוכחים במקום 24/7".

לובינסקי מציין כי אמנם לאחר פעילות שנמשכה כשנה וחצי נפתחה נקודת משטרה במקום, על מנת למנוע את הישנות המקרים, "אך בפועל רוב הזמן היא אינה מאויישת".

המספר המדויק של המצבות שנותצו אינו ידוע, אך מדובר ב"למעלה מ-40 מצבות, שלהערכתינו נותצו ביום שישי אחר הצהרים".
הר הזיתים קברים משטרה לובינסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד