כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
היו רחוקים מיכולת לאיים

פרטים חדשים על סיכול החולייה שניסתה לייצר רקטות באזור ג'נין

החולייה שסוכלה באזור ג'נין לאחר שניסתה לפתח יכולות רקטיות כללה שלושה פעילים. במהלך סיכול החולייה נתפס גם רכב ששימש אותם ובו אמל"ח

פרטים חדשים על סיכול החולייה שניסתה לייצר רקטות באזור ג'נין
מבצע צבאי בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ראש השב"כ רונן בר חשף אמש (שלישי) כי לאחרונה סיכל שירות הביטחון הכללי חוליה שניסתה לפתח יכולות רקטיות באזור ג'נין.

בגל"צ דווח כי החולייה כללה 3 פעילים, ובמהלך סיכול החולייה נתפס גם רכב ששימש אותם ובו אמל"ח. מה שנמצא היה פרימיטיבי מאוד, ולפי גורמי ביטחון הם היו רחוקים מיכולת ממשית לאיים בירי רקטי על יישובים.

במערכת הביטחון פועלים כל העת לסכל ניסיונות נוספים שעשויים להתבצע לפתח רקטות בצפון השומרון.

כזכור, ראש השב"כ רונן בר חשף במהלך ההצהרה המשותפת עם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל כי כוחות הביטחון סיכלו בעת האחרונה חוליה שהחלה לייצר רקטות במחנה הפליטים ג'נין.

בר אמר: "בשבועות האחרונים סיכלנו חוליה באזור מחנה הפליטים ג'נין שכבר החלה לייצר רקטות ומשגרים על מנת לבצע ירי רקטי גם משטחי השומרון לעבר ישראל. אנחנו רואים בזה תקדים מסוכן. חברי התשתית נעצרו והודו. אין לנו כוונה להפוך את עפולה או שקד ליעד לירי תלול מסלול".

בר ציין כי, "בחודשים האחרונים נעצרו מספר רב של מחבלים מהג'יהאד האסלאמי שאחראים לכמות גדולה מאוד של התרעות לפיגועים. מעצרם מנע את מימוש הפיגועים. אין לנו זמן להמתין בהגנה מפני המפגעים אנחנו פועלים בהתקפה מול המשלחים שלהם".

ראש השב"כ סיפר על אחד המחבלים שחוסלו במתקפה ברצועת עזה ואמר:  "טארק עז א-דין פעל להעתיק את הטרור בעזה ליהודה ושומרון והפעיל למעלה מ-20 חוליות שמטרתן היתה לפגוע בישראלים. רוב הפעילות שלו לא היתה מוכרת לציבור אבל היתה מוכרת לנו היטב".

רקטות ג'נין שירות הביטחון הכללי רונן בר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד