כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לא מקובל"

יו"ר בית הנבחרים האמריקני ביטל אירוע לציון ה"נכבה"

קווין מקארת'י, יו"ר בית הנבחרים האמריקני שביקר בשבוע שעבר בישראל, הודיע כי החליט לבטל אירוע שתוכנן על ידי חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב לציון ה"נכבה". "לא מקובל שחברי קונגרס יתבטאו באופן אנטישמי ויקדמו שנאה כלפי ישראל", כתב

יו"ר בית הנבחרים האמריקני ביטל אירוע לציון ה"נכבה"
קווין מקארתי במליאת הכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארת'י הודיע היום (רביעי) כי החליט לבטל אירוע שתוכנן בקפיטול לציון "יום הנכבה" הפלסטיני. האירוע תוכנן על ידי חברת המפלגה הדמוקרטית האנטישמית ראשידה טאליב, שהזמינה נציגים של ארגונים התומכים בחרם על ישראל.

בהודעה בו כתב על החלטו לבטל את האירוע ציין מקארת'י כי האירוע "נועד לתאר את הקמתה של מדינת ישראל כקטסטרופה. במקום זאת, נערוך דיון דו-מפלגתי לציון 75 שנה ליחסי ישראל וארה"ב".

עוד המשיך יו"ר בית הנבחרים: "כל עוד אני יושב הראש של בית הנבחרים, אנחנו נתמוך בזכותה של ישראל להגדרה עצמית ולהגנה עצמית, באופן חד משמעי ובאופן דו-מפלגתי. לא מקובל שחברי קונגרס יתבטאו באופן אנטישמי ויקדמו שנאה כלפי ישראל".

בשבוע שעבר אמר מקארת'י אמר בנאומו בכנסת: "ארץ ישראל מקום לידתו של העם היהודי. לאחר גירושם מהמדינה לעולם לא הפסקתם להתפלל כדי לחזור לכאן. במשך 75 שנים האחרונות הייתם תחת איומים רבים ושרדתם בשל אומץ. ישראל חזקה ומבורכת וקיימת ואלוקים בירך אתכם ואני מתפלל שיבוא שלום על ישראל".

"האור של ישראל זוהר יותר מבעבר. על אף האיום התמידי של הטרור ישראל נשארה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. היחסים בין ישראל לארה"ב חזקים ואישיים. היחסים הטובים בנינו ישיגו עוד שלום בעולם. הגיע הזמן שהילדים שלכם ייהנו משלום מתמשך. ארה"ב תומכת בישראל ובזכות להגן על עצמה. נרחיב את הסכמי אברהם עם כל השכנים של ישראל", המשיך ואמר.

קווין מקארת'י בית הנבחרים יום הנכבה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד