כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אחים לצרה

ילדי אוקראינה השתתפו בתהלוכות והתפללו ל"שקט בארץ הקודש"

בכ-15 מוקדים באוקראינה התקיימו השנה תהלוכות ואירועי ל"ג בעומר לכבודו של רבי שמעון בר יוחאי - וזאת למרות המתקפות הרוסיות המאסיביות בשבועות האחרונים על מרכזי ערים והחשש מפני צעדה ברחוב שלא לצורך הכרחי

ילדי אוקראינה השתתפו בתהלוכות והתפללו ל"שקט בארץ הקודש"
חגיגות ל"ג בעומר בקייב וברחבי אוקראינה צילום: באדיבות המצלם

בבוקר שאחרי ההפגזות, יהודי קייב חגגו את ל"ג בעומר בסמוך למרחבים מוגנים בלי מדורות, אך עם תהלוכות מסורתיות ושמחה. ילדי בית הספר חב"ד - אור אבנר ציינו בקייב את יום ההילולא של רשב"י

המתקפות החוזרות ומתגברות על העיר קייב, בניסיון להכניע את אזרחי אוקראינה - לא מנעו מקהילת חב"ד בראשות השליח הראשי ורבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ, לציין את יום ההילולא של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי כהלכתו.

בהוראת השלטונות ובכפוף להוראות הבטיחות לא הודלקה מדורת ל"ג בעומר המסורתית, אך לא ויתרו על אווירת החג. לאחר תהלוכה ססגונית לילדי בית הספר 'פרלינה - אור אבנר חב"ד', נערכה פעילות חווייתית לאור תורתו של בעל ההילולא והילדים קיבלו על עצמם החלטות טובות.

בהמשך היום התקיים בבית הכנסת מרתון הנחות תפילין לרבים מיהודי העיר לכבוד היום המסוגל ולזכותם של כל תושבי קייב. את אירועי ל"ג בעומר בקהילה בקייב, נעלה סעודה חגיגית במרכז הקהילתי שבה הסביר רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ על מהותו של היום, על ייחודיותו של רבי שמעון בר יוחאי ועל כוחה של האחדות במיוחד בשעת צרה.

בחלק מהמקומות באוקראינה, כתחליף לתהלוכות המסורתיות של ל"ג בעומר, התקיימו פעילויות במתחמים ובפארקים פתוחים בפרברי הערים הגדולות.

התהלוכה הגדולה ביותר, בהשתתפות מאות גברים, נשים וכמובן תינוקות של בית רבן, התקיימה במחנה קיץ של הקהילה בסמוך לעיר דניפר. תהלוכות גדולות אורגנו גם בקייב, אוז'גורוד, איבנו-פרנקיבסק, חרקוב ועוד.

הפעילויות התקיימו בידי שלוחי חב"ד ובסיוע "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה". לראשונה, ה"פדרציה" הדפיסה שלטי ענק מרהיבים ביופיים ובהם "12 הפסוקים", לצד שלטי הסבר על "עשרת המבצעים" וגם הפיקה ספרונים וסרטון מיוחד באוקראינית.

בחלק מהתהלוכות אמרו המשתתפים פרקי תהילים "לזכות אחינו בארץ הקודש ובמיוחד בעוטף עזה, הנתונים בצרה" וזאת נוכח ההסלמה בדרום והחשש מפני מערכה ארוכה שתמשך כמה ימים.

לדברי השליח ויו"ר "הפדרציה" הרב מאיר סטמבלר: "ל"ג בעומר, שהיה תמיד יום חגיגי ואבן דרך בהפצת היהדות והמעיינות בקרב הקהילות היהודיות באוקראינה, הפך השנה ליום מאתגר שבו מנסים ככל הניתן לקיים את שגרת העבר, עם כל המורכבויות. אני שמח שלמרות הכל הגיעו אלפים לחגוג ביום שמחת של רשב"י וזה היה מרגש לראות איך שלמרות הבעיות אצלנו כאן - חיילי צבאות ה' חושבים על אחיהם בדרום ארץ הקדוש ומתפללים לשלומם. בתקווה ובאמונה שבקרוב ממש נזכה לגאולה האמיתית והשלימה שתסלק את חשכת הגלות".

קייב הרב מרקוביץ חב"ד מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד