ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
תיעוד דומע

צפו: הכיפות על הכביש והמדרכה מלאה בדם הקדושים

בתיעוד מזעזע מטוניס, נראות הכיפות של שני היהודים שנרצחו אתמול בפיגוע טרור. הכיפות והדם הם של אביאל חדד בן 30 שהתגורר בג'רבה, ובן דודו, בן חדד בן 42 שהתגורר בצרפת. השניים חגגו אתמול את ל"ג בעומר ונרצחו על ידי טרוריסט מתועב שחוסל על ידי המשטרה  

צפו: הכיפות על הכביש והמדרכה מלאה בדם הקדושים
הכיפה המיותמת על הכביש צילום: באדיבות המצלם

בתיעוד מזעזע מטוניס שפרסם רועי קייס ב'כאן חדשות', נראים הכיפות של שני היהודים שנרצחו אתמול בפיגוע טרור על הכביש, כשעל המדרכה נראה הדם של אביאל חדד מטוניס בן ה-30, ובן דודו בן חדד מצרפת בן ה-42, שני היהודים שנרצחו אתמול על ידי מחבל.

משרד הפנים בתוניסיה מסר הלילה בהודעה כי בפיגוע בסביבת בית הכנסת בדג'רבה בתוניסיה אתמול, נהרגו שני מבקרים, (בני הדודים חדד), ועוד ארבעה יהודים נפצעו. האירוע התרחש סמוך למקום שבו קיימה הקהילה היהודית את הילולת רבי שמעון. בנוסף נהרגו עוד שני שוטרים.

יהודים מכל העולם נהרו אתמול לדג'רבה, על פי המסורת יהודים נמצאים באי דג'רבה יותר מ-2,500 שנה, המקום הוא גם מקום תיירותי חשוב לאלפי יהודים ומכיל את אחד מספרי התורה העתיקים ביותר.

השנה היו במקום אלפי יהודים, רוני טרבלסי, איש עסקים יהודי-תוניסאי שכיהן בעבר כשר התיירות ושר התחבורה בממשלת תוניסיה, ומבכירי הקהילה היהודית, אישר כי מספר המבקרים נע בין 6 ל-7 אלף, שהגיעו לתוניסיה מכמה מדינות זרות.

ממשרד החוץ נמסר: "הלילה אירעה תקרית ירי קטלנית באי ג'רבה בטוניסיה, על-פי מידע שהתקבל במשרד החוץ, בין ההרוגים שני בני דודים יהודים, אחד בעל אזרחות ישראלית והשני בעל אזרחות זרה. משרד החוץ נמצא בקשר עם בני משפחת ההרוג ונערך לסייע לישראלים נוספים בהתאם לצורך. פרטים נוספים ימסרו בהמשך".

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי הגיב על הפיגוע: "מזועזע מרצח היהודים הקדושים שהגיעו לחגוג את הילולת רשב"י בבית הכנסת בג'רבא. חובתה של מדינת ישראל לפעול מול הרשויות בטוניס ובכל העולם להבטחת שלומם של באי בתי הכנסת וכלל היהודים. אני מבקש לחזק את הקהילה היהודית בג'רבא, משתתף בצער משפחות הנרצחים ומתפלל לרפואת הפצועים. ליבנו איתכם".

ח"כ דן אילוז (ליכוד) הכיב על הפיגוע: "הזדעזעתי לשמוע על הרצח הנוראי של בני הדודים בן ואביאל חדד ז"ל בזמן ההילולה באי ג'רבה שבתוניסיה. ליבי עם המשפחות והקהילה היהודית בתוניסיה. עלינו לעשות כל שאפשר כדי לשמור על ביטחון הקהילות היהודיות בתפוצות".

טוניס ג'רבה פיגוע טרור ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד