כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שיירה ענקית

בהשתתפות מפקד משמר הגבול האוקראיני: הקהילה חגגה את ל''ג בעומר

למרות ההפגזות של צבא רוסיה בשבוע האחרון על אזורים נרחבים באוקראינה ובכללם הבירה קייב, בקהילה היהודית במדינה חגגו אמש (ג') את יום הילולת רשב''י בל''ג בעומר, בתהלוכה ייחודית שיצאה מבית הכנסת המרכזי 'ברוצקי' בקייב לעבר העיירה היהודית 'אנטווקה'.

בהשתתפות מפקד משמר הגבול האוקראיני: הקהילה חגגה את ל''ג בעומר
חוגגים ל"ג בעומר בקייב צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה

בהשתתפות מפקד משמר הגבול האוקראיני: הקהילה בקייב חגגה את ל''ג בעומר. בראש התהלוכה נסע 'טנק מצוות' שמפעילה הקהילה היהודית בראשות הרב משה אסמן רבה של אוקראינה, שנוסע בכל רחבי המדינה על מנת לדאוג ליהודים הנמצאים במקומות מרוחקים ולספק להם את כל צרכיהם.

בשיירה שנסעה ברחובות קייב השתתפו גם משאיות המספקות סיוע הומניטרי, ניידות חסד ואמבולנסים הנמצאים בשירות הקהילה היהודית. השיירה עם מאות המשתתפים עצרה ליד המטה הראשי של מג"ב אוקראינה, שם הגיע לברך את את המשתתפים הרבים קולונל סרגיי דייננקו מפקד משטרת הגבולות של אוקראינה.

הרב יוסי אסמן משלוחי חב''ד בקייב ובנו של הרב הראשי ערך למפקד מג''ב אוקראינה סיור ב'טנק המצוות' וניידות החסד של הקהילה היהודית, קולונל דייננקו התרשם מאוד מהפעילות ההומניטרית של הקהילה היהודית וביקש למסור את תודתו לרב הראשי על סיועו הרב לכלל האזרחים באוקראינה.

מבית העירייה שם קיבל את פניהם סגן ראש עיריית קייב המשיכה תהלוכת ל''ג בעומר בליווי משטרתי צמוד לכיוון העיירה היהודית 'אנטווקה' שם הדליקו במעמד מאות יהודים את מדורת ל''ג בעומר הגדולה ביותר באירופה. בהמשך הערב נהנו המשתתפים מתכנית אומנותית מושקעת ומסעודת מצווה כיד המלך לרגל ההילולא.

ל"ג בעומר הרב משה אסמן מלחמת אוקראינה רוסיה קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד