כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

האם כל הביטוחים המוצעים נדרשים? ואיך עלינו לנהוג כשחברת הביטוח מתנערת?

בשנים האחרונות ביטוחים הפכו לאחד המוצרים הפופולריים - אך מה חיוני ומה לא? • מה עושים במצב שחברת הביטוח מתנערת? • עו"ד רקובסקי, מומחה בתחום ביטוח ונזיקין ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' עם התשובות לשאלות החשובות

סוכנות ביטוח
סוכנות ביטוח צילום: freepik

כפל הביטוחים כמו גם ביטוחים מסוגים שונים הינו מאפיין ניכר בציבוריות הישראלית, אולם האם כל הביטוחים אכן נדרשים? ואיך ניתן לממש את הביטוח כשקורה מקרה ביטוחי?  עו"ד שייקה רקובסקי, מומחה בתחום ביטוח ונזיקין ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות', משיב על השאלה ואומר: "ביטוח אינו "מעשיר" אדם, הרעיון שעומד מאחוריו הוא לספק פיצוי ולהחזיר את האדם/הרכוש למצבו ערב קרות מקרה הביטוח. קשה לומר אילו ביטוחים כדאי לעשות ועל אילו אפשר לוותר, זה תלוי בגורמים רבים מאוד - באופי האדם, במצבו הכלכלי והמשפחתי, בסוג העיסוק ובמקצוע שבחר לעצמו ועוד. עם זאת, אם ביכולתכם לרכוש שני ביטוחים בלבד, ביטוח אובדן כושר עבודה וביטוח בריאות (המעניק כיסוי לביצוע השתלות ותרופות שאינן נכללות בסל הבריאות) הם ההכרחיים ביותר".

לשאלתנו לגבי אדם אשר לו כפל ביטוח רפואי, ולאחר שנים רבות של תשלום פרמיה, מסרבת החברה לפצותו בקרות המקרה? אומר עו"ד רקובסקי "יש לפנות לחברת הביטוח ולהסב את תשומת ליבה לעניין. במרבית המקרים, חברות הביטוח באות לקראת המבוטחים ומחזירות כסף בגין כיסויים חופפים.

במקרים רבים טוענים בקרות אירוע בחברת הביטוח כי למרות שהביטוח הרפואי שיש לנו נחשב למקיף, הוא אינו מכסה מצבים שונים. מה עלינו לעשות במקרה כזה, שאלנו.

"מומלץ לבדוק את טופס ההצעה, את הפוליסה, ואם היו החרגות בגין מצב רפואי שהיה קיים טרם רכישת הפוליסה. חשוב לדעת כי על פי פסיקת בית המשפט והוראות המפקח על הביטוח, על חברת הביטוח להעלות כל טענה רלוונטית במכתב הדחייה, והיא אינה יכולה להעלות במועד מאוחר יותר טענת דחייה אחרת שהיתה יכולה לטעון במכתב הדחייה". אומר העו"ד המומחה בתחום ביטוח ונזיקין.

שאלה נוספת בנושא ביטוח הבריאות שאלנו. המדובר ב"ביטוח מחלות קשות", המקנה אפשרות פיצוי כספי בגין גילוי מחלה קשה. מה יש לעשות אם הביטוח מסרב לשלם - ואין למבוטח כסף לשכור שירותי עורך דין?

"בתחום הביטוח נהוגה פרקטיקה של תשלום שכר טרחה על בסיס הצלחה. כלומר, מלבד הוצאות הכרחיות, שכרו של עורך הדין המטפל נגזר כאחוזים מתוך הסכום שבו יזכה האזרח התובע. לכן במקרה כזה כדאי לפנות לעורך דין, כדי שיאמוד את סיכויי התיק להצלחה בבית המשפט. אם התשלום של שכר הטרחה הוא על בסיס הצלחה בלבד, אין ללקוח "מה להפסיד", סביר שעו"ד לא ייקח תיק שלא ירוויח ממנו שכר טרחה".

ביקשנו לדעת גם בנושא ביטוח רכוש. הצגנו מקרה של אדם שהיה לו פוליסת ביטוח במשך חמש שנים רצופות, אבל שכח לחדש אותו בשלושת החודשים האחרונים, ודווקא עכשיו הבית נשרף/ניזוק. מה עליו לעשות?

"במקרה כזה, צריך לבדוק מדוע לא חודשה הפוליסה. אם היא לא חודשה על פי הוראת המבוטח, אין מה לעשות ועליך לשאת בנזקים. אם היא לא חודשה מסיבות אחרות או בוטלה מסיבה כלשהי בשל הוראת סוכן או חברת הביטוח, יש לבדוק היטב את הסיבה לכך".

שלמה נס ביטוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד