כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סערה בוועדת הכספים

בעקבות מהומה של ח"כים מהליכוד; יועץ ראש הממשלה הוזנק

צעקות בוועדה הכספים: בעקבות לחצים שונים, חברי כנסת מהליכוד הביעו התנגדות לקרן הארנונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. יועצו של ראש הממשלה נבו כץ הוזנק לדיון, וניסה להשיג את תמיכת חברי הכנסת

בעקבות מהומה של ח"כים מהליכוד; יועץ ראש הממשלה הוזנק
בכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סערה בדיון וועדת הכספים שמתנהל כעת למרות המבצע הצבאי: חברי כנסת ממפלגת הליכוד מביעים התנגדות לקרן הארנונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בין היתר בגלל לחץ שהופעל עליהם מצד ראשי ערים מהליכוד כמו חיים ביבס.

יועצו של ראש הממשלה נתניהו נבו כץ הוזעק למקום, כדי להגיד לחברי הכנסת שרה"מ מבקש לתמוך בהצעה: "ראש הממשלה תומך בחוק, אני מבקש מכל הח"כים של הקואליציה לתמוך בחוק". נוכח הדברים של יועץ רה"מ התרעמו חברי האופוזיציה וטענו כי מדובר באיום על חברי הכנסת.

ח"כ ולדימיר בליאק אמר: "התקשרו אלי מספר ראשי רשויות שלא יכולים להגיע, זה לא הזמן לדון בחוק הזה". ח"כ אלי רביבו הוסיף: "ב-30 במרץ בעקבות סיכום בוועדת הכנסת הוחלט על פיצול, ערב חוק ההסדרים הוא שוב הגיע לעולם, אף אחד לא נערך לכך. אף אחד מראשי הרשויות לא היה מחכה להשמיע את קולו אם היה יודע שעכשיו הוא מגיע. נתונים בסיסים שמסבירים על מה בנוי המודל הזה, עד אתמול לא הגיעו".

ח"כ אתי עטיה אמרה כי "אני חושבת שצריך לדחות את הדיון ולאפשר לראשי רשויות מהדרום להגיע לכאן". יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני ציין כי שוחח עם יו"ר הכנסת, וזה הנחה אותו לקיים את הדיון: "קיימנו מספר דיונים, היו פה לא מעט ראשי רשויות, כל מי שרצה לדבר דיבר, יש פה נוסחה משופרת שהביא האוצר. יש חברים שהתנגדו לזה בלי קשר למצב ביטחוני ודרשו לדחות את זה וציינו כי זה לא קשור לחוק ההסדרים, ושזה לא יעבור".

בימים האחרונים מפעיל חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, לחץ אדיר על חברי ליכוד ומאיים שיפגעו פוליטית אם יתמכו בוועדת כספים בחוק של השר בצלאל סמוטריץ' להקמת קרן ארנונה שבה רשויות גדולות יפגעו וידרשו להפריש אחוזים גבוהים יותר מאשר רשויות קטנות מארנונה עסקית לקרן שתחלק מענקים לעידוד בנייה.

משה גפני חיים ביבס בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד