כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר הירי למרכז

דיווחים במצרים: הושגה הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי

במצרים מדווחים כי מאמציהם של המתווכים המצרים צלחו בהשגת הפסקת אש באופן מיידי. במקביל, מקורות לערוץ אל-ערביה: "ישראל הודיעה למצרים כי יש לה הסתייגויות על חלק מהדרישות של הפלגים הפלסטיניים" | בינתיים בשעה 19:00 נשמעה אזעקת צבע אדום בעוטף עזה

דיווחים במצרים: הושגה הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי
תקיפה בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הערוץ 'אקסטרה ניוז' המצרי מדווח כי מאמציה של מצרים צלחו בהשגת הפסקת אש באופן מיידי. אולם מאידך, הערוץ א-שרק הסעודי מדווח שהפסקת האש צפויה להתחיל בשעה 21:00.

בישראל לא מתייחסים באופן רשמי, מלבד חבר הקבינט המדיני-בטחוני שר החוץ אלי כהן שאומר הערב בראיון: "קיבלנו הצעה להפסקת אש ממצרים. אנחנו בוחנים אותה".

במקביל, מקורות לערוץ אל-ערביה: "ישראל הודיעה למצרים כי יש לה הסתייגויות על חלק מהדרישות של הפלגים הפלסטיניים". עוד הוסיפו המקורות: "ישראל הסכימה לעצור את הגיחות של מטוסי הקרב בתנאי שייפסקו שיגורי הרקטות". המקורות הוסיפו כי "מצרים החליטה לשלוח משלחות לישראל ולעזה כדי להגיע להסכם רגיעה ארוך טווח".

בערוץ אל-ערביה דווח, כי מצרים החליטה לשלוח משלחות לישראל ולעזה כדי להביא לרגיעה ארוכת טווח. ישראל הודיעה על הסכמתה להפסיק לפגוע במנהיגי הג'יהאד וליישם הפסקת אש, ועל הסכמתה לעצור את הגיחות של מטוסי הקרב - בתנאי שייפסק הירי הרקטי.

גורם המעורה בתוכן שיחות להפסקת אש אמר לכאן חדשות: "האו"ם וקטאר נמצאים בקשר עם כל הצדדים כדי לעזור להרגיע את המצב ולהגיע להסכם הפסקת אש. המתווכים מעבירים בימים אלה מסרים בין ישראל, עזה והרשות הפלסטינית לקראת סיום דחוף של שפיכות הדמים והרג האזרחים, כולל ילדים ונשים". משרד הבריאות הפלסטיני בעזה עדכן כי 21 הרוגים ו-64 פצועים עד כה מתחילת ההסלמה הנוכחית.

החל משעות הצהריים שוגרו לעבר ערי ישראל כ-270 רקטות. תחילה התמקדו השיגורים ביישובי העוטף, אך לאחר שעה קלה יעד השיגורים הצפין לעבר אשדוד, ראשון לציון, בת ים, חולון ואף רקטה אלת שוגרה לתל אביב ויורטה בהצלחה על ידי מערכת "קלע דוד".

הפסקת אש מצרים רצועת עזה מבצע מגן וחץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד