כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
המערכה נמשכת

נתניהו בהצהרה: "הג'יהאד ספג את המכה האנושה בתולדותיו"

ברקע המשך ירי הרקטות הערב לעבר גוש דן ותקיפות צה"ל בעזה, לצד הדיווחים הזרים על כניסתה של הפסקת אש בשעה 21:00, ראש הממשלה ושר הביטחון נשאו הצהרה לאזרחי ישראל ולא התייחסו להפסקת האש, אולם מנו את ההישגים שבמבצע ודיברו על ההרתעה הישראלית שחזרה

נתניהו בהצהרה: "הג'יהאד ספג את המכה האנושה בתולדותיו"
בהצהרה לאזרחי ישראל צילום: חיים צח, לע"מ

ברקע המשך הירי לעבר ערי ישראל מעוטף עזה ועד למרכז, תקיפות צה"ל והדיווחים על הפסקת אש, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) הצהרה לאזרחי ישראל ופתח ואמר: "אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה. ברגעים אלו ממש כוחותינו תוקפים בעוצמה ברצועת עזה וגובים מחיר יקר מארגוני הטרור. אני רוצה לחזור ולומר: כל מי שפוגע בנו, כל מי ששולח טרור נגדנו - דמו בראשו".

לדבריו, "העיקרון הזה, של כל מי שפוגע בנו ומנסה לפגוע בנו - דמו בראשו, קיבל היום חיזוק משמעותי במבצע "מגן וחץ". הפיתוח של יכולות מודיעיניות חדשות, והפיתוח המקביל של יכולות מבצעיות חדשות, בשילוב היוזמה שלנו, מייצרים משוואה חדשה".

נתניהו העביר מסר לארגוני הטרור בעזה: "אנחנו אומרים למחבלים ושולחיהם: אנחנו רואים אתכם בכל מקום, אתם לא יכולים להתחבא, ואנחנו בוחרים את המקום ואת הזמן לפגוע בכם. אנחנו ולא אתם. לא רק בתגובה גם ברגיעה - הבחירה שלנו".

"עד כה הנחתנו על הג'יהאד האיסלאמי בעזה את המכה הקשה בתולדותיו", קבע ראש הממשלה בהצהרה והוסיף, "בתוך שניות ממש, שתי שניות, באמצע הלילה, חיסלנו במקביל, בשלושה מוקדים נפרדים במקביל, את בכירי ארגון הטרור. פגענו במערך הנ"ט שלו, במחסני התחמושת שלו ובמפעלי ייצור הרקטות שלו".

"בתגובה לפעולות שלנו - הג'יהאד האיסלאמי שיגר רקטות לעבר ישראל. כרבע מהרקטות, אולי קרוב לשליש, נפלו בשטחם. את הרוב המוחלט של הרקטות יירטנו באמצעות מערכות ההגנה שלנו. אני רוצה גם לשבח כאן את משרד הביטחון ואת מערכת הביטחון שהביאה גם מערכות חדשות שנכנסו היום לפעולה בהצלחה".

צילום: חיים צח, לע"מ.

"לשמחתנו", ציין נתניהו, "עד לרגע זה, אף אזרח ישראלי לא נפגע. אני מבקש מכל אזרחי ישראל להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף. אתם עושים את זה היטב, וזה באמת מציל חיים".

"בסך הכל בחודשים האחרונים סיכלנו למעלה מ-120 מחבלים. אני מבקש להודות לצה"ל, לשב"כ ולמערכת הביטחון שעובדים יחד סביב השעון גם בהגנה וגם ובהתקפה. אני מבקש להודות לאזרחי ישראל על הגיבוי והאמון המלא שהם נותנים לפעילות שלנו. אני מבקש להודות לתושבי הדרום, שעם ראשי היישובים שלהם שוחחתי היום. המערכה טרם הסתיימה. אנחנו נמשיך לעדכן אתכם. אנחנו נכנסנו לזה יחד, אנחנו עומדים בזה יחד ואנחנו ננצח יחד". כך ראש הממשלה.

גלנט שיבח את רמת התיאום של רה"מ והקבינט

שר הביטחון יואב גלנט מסר בהצהרה כי "צה"ל וכוחות הביטחון הנחיתו מכה קשה על הג'יהאד האסלאמי בעזה. פתחנו את המערכה בסדרה של תקיפות מוצלחות ומדויקות, לצד סיכול הנהגת הארגון שנעשתה תוך פרק זמן קצר במבצע מתואם ומתוזמן בין צה"ל ובתוכו אגפי המודיעין, המבצעים חיל האוויר ושב"כ".

"אנחנו מוכנים להמשיך לפעול נגד הג'יהאד האסלאמי וכל אויב שיקרא עלינו תיגר - וגם נגד איומים שיתפתחו", הוסיף גלנט. "בידינו כלי רב עוצמה, ולא נהסס להפעיל אותו כאשר מישהו קורא תיגר על נוכחתנו במקום הזה, בחירותנו ובריבונותה של ישראל. המציאות בה עלולים להיפגע אזרחים ישראלים לא מקובלת עליי".

נתניהו וגלנט לוחצים ידיים הערב | צילום: חיים צח, לע"מ.

שר הביטחון סיכם, "שנים ארוכות אני במערכת הביטחון, ורמת תיאום כמו שקיימת היום בין צה"ל ושב"כ, יחד עם משרד הביטחון תחת ההנהגה של רה"מ והקבינט, כזה עוד לא ראיתי. זה מרכיב עוצמה רב חשיבות עבור ישראל, והוא דגל וסימן לאויבנו להיזהר".

שידור חי הצהרה מבצע מגן וחץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד