ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"תנחומיו מעומק הלב"

עיתונאי צרפתי נהרג בעת שדיווח מאזור המלחמה במזרח אוקראינה

עיתונאי צרפתי בן 32 נהרג בעת שדיווח מאזור המלחמה במזרח אוקראינה | הוא העיתונאי ה-15 שנהרג בעת שדיווח על המלחמה באוקראינה מאז פברואר 2022

עיתונאי צרפתי נהרג בעת שדיווח מאזור המלחמה במזרח אוקראינה
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

ארמן סולדין, שעבד עבור סוכנות הידיעות AFP, מת ביום שלישי לאחר שנפגע מירי רקטות סמוך לחסיב יאר, מעט מערבית לבחמוט. צוות העיתונאים הותקף בסביבות השעה 16:30 בעודו עם קבוצת חיילים אוקראינים.

נשיא צרפת עמנואל מקרון ספד לעבודתו של סולדין בחזית המלחמה. "אנחנו חולקים את הכאב של יקיריו ועמיתיו", כתב בציוץ.

יו"ר AFP, פבריס פרייז, אמר כי סוכנות הידיעות "שבורה מהפטירה" והיא באה כ"תזכורת נוראית לסיכונים ולסכנות איתם מתמודדים עיתונאים מדי יום שמסקרים את הסכסוך באוקראינה".

מנהלת דסק אירופה של הסוכנות, כריסטין בוהגיאר, זכרה את סולדין כ"נלהב, נמרץ ואמיץ", ואמרה שהוא "מסור לחלוטין למלאכתו". חברי פרלמנט מכל הקשת הפוליטית התייצבו בבנין אסיפה הלאומית של צרפת וחלקו כבוד לסולדין. סולדין היה חלק מצוות ה-AFP הראשון שיצא לאוקראינה בעקבות פלישת רוסיה בפברואר אשתקד וחי שם מאז ספטמבר.

משרד ההגנה של אוקראינה הביע את "תנחומיו מעומק הלב" למשפחתו ועמיתיו של סולדין ואמר: "הוא הקדיש את חייו ליידע את העולם על האמת. מורשתו, כמו גם מטרתו, יחיו".

ממוסקבה נמסר שעצוב לשמוע על מותו של סולדין. "אנחנו צריכים להבין את נסיבות מותו של העיתונאי", אמר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, לכתבים. גם הבית הלבן ספד ואמר כי העולם "חב" לעיתונאים שאיבדו את חייהם "תוך כדי שהאיר אור על זוועות הפלישה של רוסיה".

סולדין, שנולד בבוסניה, הוא העיתונאי ה-15 שנהרג בעת שדיווח על המלחמה באוקראינה מאז פברואר 2022, לפי הוועד להגנה על עיתונאים. לפחות שני עיתונאים צרפתים נוספים נהרגו בסיקור הסכסוך, פייר זקז'בסקי ופרדריק לקלרק-אימהוף. בחמוט היא מוקד הלחימה במזרח אוקראינה כבר כמה חודשים.

אוקראינה עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד