א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נסיגה משפילה

חיילים רוסים תועדו בורחים מבחמוט כמו שפנים

כוחות רוסים השיגו הישגים מועטים בעיר בחמוט שבמזרח המדינה, אך כעת נראה כי נהדפו לאחור במתקפה אוקראינית עזה בפאתי העיר. מספר לא מבוטל של כלי רכב משוריינים הושמד ומספר לא מבוטל של חיילים נתפסו. בנוסף מחלקה בכוח וגנר ספגה אבדות כבדות

חיילים רוסים תועדו בורחים מבחמוט כמו שפנים
החיילים נמלטים צילום: צילום מסך

הכוחות המזוינים של אוקראינה הביסו את חטיבת הרובאים ה-72 של הכוחות הרוסים ליד העיר בחמוט, שחררו חלק מהשטח ועצרו או הרגו את הכובשים. החיילים הרוסים נאלצו לברוח בנסיגה משפילה בקרב על העיר בחמוט, תיעודים מראים חיילים בורחים משדה הקרב. המהלך הוא מכה למאמץ המלחמתי של הקרמלין יממה אחריח שהנשיא ולדימיר פוטין והגנרלים הרוסים היו במוסקבה לציון יום הניצחון על הנאצים במצעד גדול בכיכר האדומה.

אנדריי בילצקי, המייסד והמפקד הראשון של גדוד אזוב ומפקד חטיבה של הכוחות המזוינים של אוקראינה כתב בטלגרם, כי: "כתוצאה מהפעולות ההתקפיות של הכוחות המזוינים של אוקראינה, הובסו יחידות של חטיבה 72 של הפדרציה הרוסית. למעשה, הפלוגות ה-6 וה-8 של חטיבה זו הושמדו כליל".

מספר לא מבוטל של כלי רכב משוריינים הושמד ומספר לא מבוטל של חיילים נתפסו. בנוסף מחלקה בכוח וגנר ספגה אבדות כבדות. בנוסף הסרטון מאשר את הדיווחים לפיהם כוחותיו של פוטין "הסתובבו וברחו" במכה משפילה נוספת עבור המנהיג הרוסי.

הנסיגה מרוסיה מגיעה לאחר שיבגני פריגוז'ין, ראש וגנר, אמר כי לוחמיו טרם קיבלו תחמושת שהובטחה להם על ידי הצבא - אך הם ימשיכו להילחם למרות שאיימו מוקדם יותר לסגת מהעיר בחמוט. בסרטון שפורסם בטלגרם, טען פריגוז'ין כי יחידות צבא רוסיות נמלטו מהעיר בשל "טיפשות המנהיגות שלהם".

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר ולדימיר פוטין הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד