כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אייתולות רצחניים

איראן הוציאה להורג יותר מ-200 בני אדם השנה

נציב זכויות האדם של האו"ם תקף את "הרקורד המתועב" של המשטר האיראני בנושא עונש מוות. מאחר ואיראן מתנהלת בחוסר שקיפות ממשלתית, האו"ם מעריך שהנתון האמיתי צפוי להיות אפילו גבוה יותר

איראן הוציאה להורג יותר מ-200 בני אדם השנה
עונש מוות בתליה באיראן צילום: Iran international

איראן ביצעה לפחות 209 הוצאות להורג עד כה בשנת 2023, כך על פי נתונים חדשים שפרסם האו"ם, ההודעה של האו"ם הגיעה בעקבות כמה הוצאות להורג שתועדו ופורסמו ברשתות החברתיות וגררו גינוי בינלאומי.

ההרג בממוצע של יותר מעשר בשבוע, זה אומר שאיראן בדרך להשתוות או אפילו לעבור את מספר 580, סך ההוצאות להורג בשנה שעברה. מאחר ואיראן מתנהלת בחוסר שקיפות ממשלתית, האו"ם מעריך שהנתון האמיתי צפוי להיות אפילו גבוה יותר.

דובר האו"ם אמר כי בקצב הנוכחי, מספר ההוצאות להורג עשוי להיות הגבוה ביותר מאז 2015, אז ניתנו 972 עונשי מוות. לאיראן יש את אחד משיעורי ההוצאה להורג מהגבוהים בעולם, ולפי מקורות באו"ם, לפחות 45 בני אדם הוצאו להורג רק בשבועיים האחרונים ברפובליקה האסלאמית, בעיקר מקבוצות מיעוטים.

"זהו שיא מתועב, במיוחד כשחושבים על הקונצנזוס ההולך וגובר לביטול אוניברסלי של עונש המוות", אמר נציב האו"ם לזכויות אדם, וולקר טורק, בהצהרה. "הוועדה לזכויות אדם היתה ברורה לגבי איסור הטלת עונש מוות ל'פשעים החמורים ביותר', פשעים בעלי אופי קיצוני, הכוללים הרג מכוון. אך עבירות סמים אינן עומדות ברף הזה", אמר טורק.

"הטלת עונש מוות על עבירות סמים אינה תואמת את הנורמות והסטנדרטים הבינלאומיים של זכויות אדם". בעוד שרוב המדינות הוציאו מחוץ לחוק את עונש המוות, 53 עדיין שומרים עליו, כולל ארצות הברית, סין, יפן, מצרים וסעודיה.

איראן או"ם עונש מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד