י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במסגרת הסכם פשרה

מאות אלפי ש"ח פיצוי על נפילה בבית הספר

בית המשפט השלום אישר פשרה בין הוריו של בן 10 שנדחף בשיעור ספורט בידי חברו וסבל מנזק אורטופדי למשרד החינוך | סכום הפיצוי: מעל 850,000 ש"ח

מאות אלפי ש"ח פיצוי על נפילה בבית הספר
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: באדיבות המצלם

תביעת נזיקין הסתיימה בפיצוי משמעותי לילד בן 10 שנדחף על ידי חבר במהלך ריצה במסגרת שיעור ספורט בבית הספר וכתוצאה מכך מעד ונפל וידו נשברה.

הכל החל ביום לימודים שגרתי של יוסי בן העשר שהשתתף לקראת סיום היום בשיעור ספורט עם כל ילדי כיתתו. כדרכם של ילדים, משובה רגעית של אחד החברים הסתיימה בתוצאה כאובה.

בהנחיית מורה הספורט, התקיימה תחרות ריצה בין הילדים כאשר בהתאם לתקנות משרד החינוך, כשמתקיימת תחרות כזו, על שאר הילדים לעמוד במרחק סביר מאלו שרצים כדי שהללו לא יינזקו. לקראת סיום התחרות חברו לכיתה רצה לעודד אותו וטפח על שכמו בהגיעו לסוף מסלול הריצה. כוונת זדון לא הייתה כאן ומטרתו של החבר הייתה לעודד את יוסף על הצלחתו לעמוד ביעד המשימה שניתנה לו בשיעור.

יוסף הקטן נפל ונחבל, ידו נשברה והוא נזקק לסדרת ניתוחים עד ששבה לתקנה כמקדם. אך לא רק בהיבט האורתופדי גרידא נזקק יוסף לטיפול, גם נפשית פגע בו התהליך, הכאב והסבל שהיו מנת חלקו לצד ההשפעה החברתית השלילית של תקופת האשפוז חרצו עמוקות בנפשו העדינה, בנוסף לכל זאת סבל יוסף מכאב כרוני מתמשך ולסיוע מוגבר וממושך מצד בני משפחתו הקרובה.

עורך הדין נתנאל רוט.

הוריו המסורים פנו להתייעצות במשרדו של עו"ד נתנאל רוט, העוסק בדיני נזיקין, וביקשו לדעת האם אין במקרה זה אחריות על הגורם שממונה על בית הספר, הלא היא מדינת ישראל באמצעות משרד החינוך, שעליהם לשלם את הוצאות הטיפול ועגמת הנפש, שיכלה הייתה להימנע באם היו נוקטים בכל צעדי הזהירות והמניעה כנדרש.

עו"ד רוט הציג את תמונת המצב והודיע להורים שמרגע זה הוא איתם לאורך כל התהליך עד שיראו את הפיצוי המלא בסופו של יום בסכום שהם אפילו לא יכולים לתאר. "אין ספק שמשרד החינוך התרשל מלוודא שמוסדות החינוך שתחת אחריותו עומדים בכל תקני הבטיחות הנדרשים תידרש כעת לפצות את הילד שסובל כתוצאה מכך בסכום הגון".

התביעה הוגשה לבית המשפט במקצועיות ובמהירות האפשרית ועד מהרה הבינו במשרד החינוך שאם ברצונם לחסוך זמן וממון מוטב להגיע לפשרה עם משפחתו של יוסף וכך הגיעו הצדדים להבנות על סכום פיצוי בסך של מעל 850,000 ₪ הכוללים פיצוי גם מביטוח התלמידים, שכיסה את כלל ההוצאות והעלויות וכן פיצוי על עגמת הנפש והצער, מה שהמתיק במקצת את הגלולה המרה שנאלצו בני המשפחה לבלוע.

נפילה ספורט בית ספר פיצוי כספי עור דין נתנאל רוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד