כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המגעים נמשכים

גורם ישראלי: "מטח הרקטות בערב, טרף את הקלפים"

גורם ישראלי הסביר את העיכוב בהשגת הפסקת אש וטוען כי מטח הרקטות הנרחב שנורה אמש בשעות הערב, טרף את הקלפים. הגורם הבהיר כי המגעים להפסקת אש נמשכים. במקביל, בכירים בממשל ביידן שוחחו עם מקביליהם הישראלים וציינו את התמיכה של ארה"ב לצד תקווה שהמבצע יסתיים בקרוב

גורם ישראלי: "מטח הרקטות בערב, טרף את הקלפים"
זירת נפילה בשדרות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גורם ישראלי בכיר מסביר הבוקר (חמישי) את התמהמהות בהשגת הפסקת אש וטוען כי מטח הרקטות הנרחב שנורה אמש בשעות הערב, טרף את הקלפים.

עם זאת, הגורם הבהיר כי המגעים להפסקת אש נמשכים, לרבות מאמצים שנעשים במצרים וקטר, וכן של שליח האו"ם. לפי הגורם הישראלי, לכל הצדדים יש אינטרס להביא להפסקת אש.

בחדשות 13 דווח אמש כי ישראל הופתעה מהירי שהתבצע בשעות הערב לעבר המרכז. לפי שני גורמים ביטחוניים המעורים היטב בפרטי שיח מול המתווך המצרי, המצרים הודיעו לישראל שלא יהיה ירי נוסף לעבר מרכז הארץ.

בתוך כך, במהלך הלילה שוחחו בכירים בממשל ביידן עם מקביליהם הישראלים וציינו את התמיכה של ארצות הברית בזכות של ישראל להגן על עצמה, אך לצד זאת הדגישו כי יש לבלום את ההסלמה בעזה.

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, שוחח הלילה עם מקבילו הישראלי צחי הנגבי בטלפון ודן עמו במאמצים האזוריים להשיג הפסקת אש בעזה. "סאליבן הדגיש בפני הנגבי את הצורך להפחית את המתיחות ולמנוע אובדן חיי אדם נוספים", נמסר מהבית הלבן.

בנוסף, הלילה פרסם משרד ההגנה האמריקני הודעה שבה נמסר כי שר ההגנה לויד אוסטין דחק בשר הביטחון יואב גלנט להביא לסיום המבצע.

כזכור, אמש שוחחו אוסטין וגלנט כשהאחרון העביר מסר ולפיו: "ישראל נחושה להגן על עצמה ולמנוע בכל מחיר פגיעה באזרחיה".

בנוסף, שר הביטחון הדגיש בפני אוסטין את הצורך המהותי שהיה בחיסול הנהגת הג'יהאד ברצועת עזה, שהייתה אחראית על שיגור רקטות לעבר מדינת ישראל, ועל הכוונת פיגועים משטחי יהודה ושומרון נגד אזרחים ישראלים.

מבצע מגן וחץ יואב גלנט לויד אוסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד