י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המפקד הסודי שביקר בבני ברק

לייבל'ה מסכם את מירון מאחורי הקלעים

והשבוע בלייבל'ה: כל מה שהתרחש בהילולא הגדולה במירון שהפתיעה ורשמה הצלחה כבירה | ההקשר החרדי לרשת קרפור שנחתה בישראל | חבר המועצה הבכיר שפיצץ את ישיבת וועדת הקצאות בירושלים | והביקור של מפקד יחידת דובדבן בבני ברק

לייבל'ה מסכם את מירון מאחורי הקלעים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה חש השבוע עלייה גדולה ביראת שמים לאחר שספג חוויה רוחנית במירון. הוא התפעל כמובן מההסברה, הסדר המופתי והכי חשוב - בלי שוטרים ציונים בציון הקדוש. הציון שפוקח ונוהל על ידי סדרנים חרדים 'נאמני רשב"י' זכה לשבחים מכל החוגים והעדות שזכו לגעת בציון. בלילה שלפני ההילולא לייבל'ה ראה כמה קנאים שצועקים על הקנאים שניהלו 'נאצים', אחד הנוכחים אמר להם נאצים זה שוטרים הרי, והם השיבו לא, זה "היימשע נאצי", ויהי לפלא. 

לייבל'ה התרגש מכל המתחמים ובפרט ממתחם 89 שיש שיאמרו שהמשפיע ר' מיילך זכה לתואר הרבי מלעלוב 89. בהמשך המדור המורחב השבוע יביא לייבל'ה סיקור נרחב מכל ההתרחשות בציון ובהילולת הרשב"י. 

תחילה, בימים אלו של מתיחות ביטחונית והסלמה בדרום. לייבל'ה תמיד פוקח עיניים גם על העיר בני ברק. לייבל'ה שכבר גילה את ראש השב"כ מבקר בבני ברק, ראה השבוע את מפקד יחידת דובדבן, סא"ל ד', ברחובות עיר התורה בסדרת ביקורים אצל גדולי ישראל. לייבל'ה לא חושף עדיין מה סיבת הביקור, אך דבר אחד ברור תמיד: שיש מצב רגיש לייבל'ה מגלה ערנות יחד עם ראשי כוחות הביטחון. 

חשיפת ליבל'ה: יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי ערך השבוע בוילה בספסופה מעמד סיום הזוהר השנתי הנלמד מדי יום ביומו במסגרת 'החובות היומיים' עליהם מקפיד השר לשעבר באדיקות רבה. המעמד נערך בהשתתפות בני המשפחה וידידים מצומצמים.

אפרופו ש"ס, לייבל'ה חושף השבוע כי אחד מחברי המועצה הבכירים של התנועה בכיכר ספרא בירושלים פיצץ את קיום ישיבת וועדת ההקצאות בעירייה לבתי הכנסת בעקבות מלחמה על כמה מתחמי בתי כנסת באחת השכונות. לייבל'ה שמע על אכזבה גדולה בקרב גבאי בתי הכנסת הממתינים לאישורי ההקצאות ומייחלים סוף סוף לראות תוצאות. 

ליבל'ה שאוהב ללמוד את כותרת העיתונים, אהב לקרוא את העיתונים יום אחרי ל"ג בעומר ולראות את החילוקים במנהג הרבנים לעלות למירון. בעוד ב'יתד נאמן' הליטאי כתבו ש'המונים פקדו את מירון "כמנהג רבותיהם", שאר היומונים החסידיים כתבו על מאות אלפי יהודים שהתפללו במירון. העיקר שכולם התפללו וכידוע ר' שימען הוא לכל. 

בעיתון 'הדרך' של ש"ס התעלמו לגמרי מההצלחה המסחררת של הפרויקטור והשר פרוש בניהול ההילולא, וניתבו את ההצלחה בעיתון היומי למשרד התחבורה ובעיתון השבועי המודפס לשר העבודה יואב בן צור שסייר במקום יחד עם השר רגב והסגן מקלב שבעצם הם האחראים להצלחת ההילולא כולה. 

ללייבל'ה נודע כי חלק מהחרמת ש"ס את ההילולא, ניתן היה לראות כי השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי הוזמן לסיור ערב ל"ג בעומר עם בן גביר ופרוש במירון, והודיע שלא יגיע בתירוצים שונים ומשונים.

אפרופו הדרך וש"ס, חברי מועצת חכמי התורה החדשים מש"ס מתרגלים למעמדם החדש, ויש כבר לחלקם דפי בלאנק עם התואר החדש. לאחד מהם גם הוזמנה חותמת, אך עדיין היא לא הגיעה.

בין החוגגים הרבים בל"ג בעומר מירון פגש לייבל'ה את סגן השר במשרד התרבות חבר הכנסת יעקב טסלר בגזיזת מחלפות ראשון של נכדו היניק בן ה- 3. לייבל'ה מאחל מזל טוב.

את סגן השר טסלר כבר ראה לייבל'ה ערב קודם במירון, כשהוא מלווה את נכדת האדמו"ר מויז'ניץ ובת המשפיע הגה"צ רבי נחמן בידרמן שנפצעה קשה בתאונת דרכים בחול המועד סוכות והובאה במבצע מיוחד לציון הרשב"י. טסלר שפעל ואירגן את המבצע הלוגיסטי לבקשת הרבי, ליווה ועקב מקרוב אחר האופרציה המורכבת עד לחזרתה לבית החולים. 

בשיא הדרמה הלילית בחפ"ק במירון עם חיסול הבכירים בעזה, נצפו השר הממונה מאיר פרוש, המפכ"ל קובי שבתאי ויועצו לענייני חרדים ניסים לוי, בדיון מתוח על ההסלמה הביטחונית והחשש שזה ישפיע על ההילולא.

מי שעמד בחזית מערך ההסברה על מירון היה שניאור רוזן, שתמיד נמצא מאחורי הקלעים וגם בהילולת מירון. מאז קיבל השר פרוש את התפקיד לידיו שניאור הוביל את העניין ביד רמה, ברגישות ובנחישות וכמובן, בתפלה, בשמחה ובבטחה. בשיא ההילולא הסכים שניאור לתמונה עם כל צוות הצלמים שהיו פרוסים בהר ובאמצעות ישכר זלמנוביץ ובני רוזנטל האלופים העבירו באון ליין את הדיווחים בזמן אמת מכל המוקדים. 

ובתוך ההסלמה ומטחי הטילים נפגשו השבוע צמד בכירי 'משפחה' ישראל יוסקוביץ ואליעזר שולמן לראיון בלעדי עם ראש המל"ל צחי הנגבי שהפתיע בכמה סקופים מרתקים מעל גבי במת העיתון.\

במוצאי שבת ערב ההילולא הגיע לייבל'ה למירון שם ראה את ח"כ ישראל אייכלר מסיים תפילה במירון, שכידוע גם שלושה ימים קודם ההילולא זה דבר גדול לבוא. 

בהמשך ראה לייבל'ה את איש התקשורת ישראל כהן שלקח הפוגה מהריקודים בחלאק'ה לבנו בכורו והתיישב לבדוק את ההודעות שהגיעו מכל רחבי הרשת. 

בל"ג בעומר הגיע כהן להתברך אצל האדמו"ר מויז'ניץ שגזז ממחלפות ראשו של היניק ארי, שיהיה בעז"ה מחשובי צעירי ויז'ניץ. בהמשך ראה לייבל'ה את ישראל מגיע גם לשני בניו הרה"צ מויז'ניץ והרה"צ מויז'ניץ אלעד. 

את ח"כ יעקב אשר ראה לייבל'ה בליל ההילולא בל"ג בעומר רוקד בחתונה משפחתית לאמו שתחי' ומשמחה ככיבוד אם. 

הכתב לענייני חרדים בכאן 11 עקיבא וייס, נצפה לאחר ל"ג בעומר כשחליפה חדשה בידו בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים.

העיתונאי ישי כהן מאתר 'כיכר השבת' נצפה במירון מתברך בהכנעה מהגאון הצדיק רבי משה אבוחצירא. 

בהדלקה המרכזית של הציונות הדתית ראה לייבל'ה את האסטרטג דוד פישל משוחח ארוכות עם השר למורשת ישראל עמיחי אליהו.

בהמשך ההדלקה לייבל'ה ראה את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שומע מילות חיזוק מהרב נחמן אלחדד ששיכל ל"ע את שני בניו באסון מירון.

את חיים רבינוביץ ראה לייבל'ה במירון מנהל את מתחם הגג בהדלקה של הרבי מבאיאן כשהוא צרוד מרוב ראיונות בקול מבשר באידיש אחרי שנהפך לדובר ההילולא בשפת האידיש. 

ואחיו הגדול מוטי רבינוביץ מטיפ הפקות נהנה מרגע של נחת בבוקר במתחם החלקות במתחם 89 לאחר שווידא שכל מתחמי הנוחיות בכל החניונים הקרובים והמורחקים ובתוך הר מירון והכי חשוב 'בנצינס שו'ל שרשם הצלחה של השנה שמסתבר שסיפור של השנה וכל שאר הפינוקים שהיה בהר. 

קודם מעמד ההדלקה האדיר של המשפיע רבי מיילך בידרמן ראה לייבל'ה את מוישי רבר הרל"ש של ח"כ יצחק פינדרוס מתברך מר' מיילך בחדרו במירון.

את יוסי צימט האיש הקרוב לאוזנו של זייברט ראה לייבל'ה בודק את ההדלקה של רחמסטריווקא במירון.

יצחק מאיר ברים סגן ראש העיר ביתר שמלבד הפעילות בחפ"ק, פיקד בהצלחה גם על ההדלקה הגדלה בבאיאן ראה לייבל'ה בזכות הלייזר הירוק שבידו.

לייבל'ה לא יכל לוותר על תמונה של הערשי פריזנד המכונה בבאיאן "הערשי הלבן" שמנהל את המבצעים בחסידות וניהל את מבצע ל"ג בעומר 2023 ביד רמה.

גם החכ"ל מנחם לייזר מוזס איש מירון בכל נימי נפשו ראה לייבל'ה יוצק את השמן להדלקה בבאיאן. 

גם זאבי פריד הגיע מארה"ב ולא ויתר על יציקת השמן למדורה. בסוף בסוף לייבל'ה יודע שאין כמו ההילולא במירון. 

בשבילי מושב מירון ראה לייבל'ה את העסקנים של סאטמר מויליאמסבורג, יענקי יעקובוביץ, משה וואלף קליין ויואלי פריד שהגיעו להילולא במירון וכמובן לא נכנסו לשטחים שבמימון המדינה. 

ומי שקיימו את מנהג 'מגץ וחץ' היו הצמד אברהם דב גרינבוים עורך 'הדרך' וישראל אלתר גרובייס עורך 'קולמוס' שלא ויתרו על המנהג בהר מירון. 

משב"ק הרבי מבעלזא הרב מיכל פירר גם הגיע לאחר הטיש למירון, לאחר שהנכדים הלכו להדלקה של ר' מיילך, מיכל הלך להתפלל בציון. 

שרוליק שנור מהצוות של פרוש שבשקט בשקט פיקד על כל המערך והקשר מול הקהילות והחסידיות, שכמובן שהקפיד כל היום לשבת עם הכובע במירון. 

את מוטי ויזל ועקיבא גרומן הזמרים ראה לייבל'ה בחיכוך של רגע בכניסה לציון. 

אלו שהגיעו למירון ראו הפקות ענק של גרפיקות והדפסות בצורה מרהיבה; מתברר כי הכול מעשה ידי אמן הגרפיקה מוישי הלר, תחת הפקתו של דודי עזריאלי.

והקמפיין שכבש את הר מירון, היה מבית מפעל ה'חק העולמי', שיצאו לרגל ל"ג בעומר במבצע אדיר על חק לישראל מהדורת הנגיד הרב יואל לנדא, כמו כן חולק לרבבות העולים מירונה חוברת עם הלימוד היומי, כי אין יום בלי חק. 

סגן ראש עיריית בית שמש ויו"ר תכנון ובנייה שמעון גולדברג, ראה לייבל'ה כאחד האדם ממש באלונית בחזור ממירון.

גם ח"כ צבי סוכות נצפה באלונית אמנם בדרך למירון לאחר כמה שנים שלא הגיע להילולא. 

יום למחרת ההילולא כבר נצפו מנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, אסף יזדי, והמפכ"ל החרדי שרוליק ורטהיימר, דנים על מפות בהפקת לקחים.

אחרי ההילולא ראה לייבל'ה את עו"ד גדסי מהאישורים של אמות המידה במירון, לצד איציק פריימן מעיריית בני ברק יושבים עם יענקל'ה פרידמן, גדול הלוחמים בעכברושים. 

גם צמרת החסידים מעיריית בני ברק ישבו לאכול באותו מקום והתענגו על טועמיה לקראת שבת קודש. 

מחזיק תיק הכספים בעיריית רחובות בשיחה ממושכת עם הפרשן הפוליטי עוה"ד אבי בלום תושב העיר, באחת מההדלקות הרבות להן היה הומינר שותף.

בהדלקה של נתניה בחצר חסידות צאנז, רפאל נמני מנהל מגזר חרדי של כללית במחוז שרון שומרון מתברך מהאדמו"ר רגע לפי הדלקת המדורה.

הצלם נפתלי לרר לא עזב את מירון אחרי שכיסה את ההדלקות בבני ברק, הוא נשאר מההדלקה של ר' מיילך ועד הנעילה של רחמסטריווקא. 

ואילו את אביו, שוקי לרר גדול הצלמים נסע דווקא לציון של ר' ישעיה'לה בקרעסטיר שם ביקר לראשונה במסע של אחד מהנגידים הגדולים בניו יורק. לרר התרגש מאוד מהתפילה והבטיח כי בקרוב מאוד יחזור להודות. 

יהודה כהן יועץ השר במשרד הבריאות נצפה ביציקת שמן בהדלקה הגדולה שע"י ישיבות "באר התלמוד" בירושלים.

מנכ"ל הרבנות יהודה כהן כובד בהדלקה בבאיאן לצקת שמן לכבוד רבי שמעון בר יוחאי.

והנה שלישייה שעוד תשמעו עליה הרבה: היזם ואיש הנדל"ן מאיר קלירס, העיתונאי קובי בורנשטיין ועוה"ד הצעיר רועי אוסדיטשר נצפו עומדים סביב מנגל ומחממים סטייקים אחרונים לאורח חשוב נוסף בן אחד האדמו"רים שהגיע.

קרפור - הקשר החרדי. הבשורה הצרכנית הגדולה של השבוע היא כניסתה של רשת קרפור לישראל. ללייבל'ה נודע כי יחד עם הרשת נכנסה לישראל גם כשרות מהדרין: בד"צ הרב וולף - אמסטרדם, הנחשבת לכשרות החזקה והמובילה באירופה. רבים מהמוצרים הנמכרים ברשת הם בכשרות הרב וולף - ואפילו ראש הממשלה נתניהו ושר הכלכלה ברקת לא וויתרו על תמונה לצד בירה בכשרות המהודרת.

העסקן הדגלאי יהודה איזנברג יו"ר מינהל רמת שלמה בהתייעצות אצל מורו ורבו ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי. לייבל'ה ראה את ההארת פנים.

ביציאה מעיריית בית שמש ראה לייבלה את האסטרטג ואיש העסקים יעקב דרדק (מלמד) בשיחה צפופה עם יועץ התקשורת בונים נאגל.

יועצה המשפטי של ש"ס, עוה"ד ישראל באך נצפה מקיים דיון משפטי עם עורכי הדין יעקב אמסלם ואליעזר רודין מחוץ לכותלי בית המשפט המחוזי בירושלים.

והשבוע פגש לייבל'ה את שני צלמי העיר אשדוד הצלם יהושע פרוכטר שהוזמן לצלם באירוסין של אחייניתו של הצלם יוסי לוי. השניים החליפו ביניהם סיפורים אך לייבל'ה התקשה לשמוע מה בדיוק דובר שם עקב אכילת הפופקורן.

לייבל'ה ראה בליל שישי שעבר שמבקר המדינה מתניהו אנגלמן מודה ליענקי מרמורשטיין בעלי מסעדת "יוסלה מוקיר שבת" שהופקד על הכיבוד העשיר בנוסח "ליל שישי" במפגש ליל שישי של המבקר עם הנציגות המוניציפלית החרדית.

ולקינוח, הזמר הצעיר שלום ברנהולץ נצפה סוגר את האלבום שאוטוטו יוצא באולפן יחד עם המלחין והמעבד אלי קליין.

ולפינת המזל טובים השבועית ופתיחת עונת החתונות 

ברכת מזל טוב ליו"ר וועדת הכספים ודגל התורה ח"כ משה גפני לרגל הולדת הנין הראשון, נכד לחתנו הרב ברכר. בשמחת השלום זכר שנערכה בשבת האחרונה השתתפו רבנים, אישי ציבור ורבים מתושבי העיר.

ברכת מזל טוב ליו"ר ש"ס אריה דרעי לרגל שמחת הולדת הנכד בת לחתנו מנחם אביטן. 

ברכת מזל טוב ליצחק רביץ ראש מועצת קרית יערים טלז-סטון לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. בשמחה השתתפו רבנים, ראשי ישיבות ואישי ציבור רבים ובראשם הגר"ש גלאי. 

ברכת מזל טוב לסגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא מנהל המחלקה המוניציפלית של 'דגל התורה', לרגל הנחת תפילין לבנו. הבוקר בתפילת שחרית במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הגיע שפירא ובנו להתברך בברכת בהצלחה וסייעתא דשמיא.

ברכת מזל טוב ליהודה עוביידי סגן ומ"מ ראש העיר ביתר לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב מזל טוב לחבר מועצת העיר אלעד ברלה אשר לרגל אירוסי בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לנכדו חביבו ונאמן ביתו של האדמו"ר מסלונים, הרב יעקב יצחק ויסבלום, לרגל שמחת הולדת הבן הבכור בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לעורך הראשי של עיתון 'בקהילה' שלמה קוק לרגל שמחת בר המצווה לבנו בכורו בשבת הקרובה בפתח תקווה. לייבל'ה שמע על המונים שצפויים להשתתף. 

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת זאב אלפרוביץ, מ'המבשר' ו'בקהילה' לרגל שמחת אירוסי בנו בכורו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לעו"ד בנימין ארביב, מבכירי הרשימה החרדית בלשכת עורכי הדין וסגן יו"ר מחוז תל אביב, לרגל שמחת אירוסי בנו מרדכי, מבחירי ישיבת 'אש התלמוד', עם הכלה הדר אוחיון, סמינר 'אפיקי דעת' ותושבת אשדוד.

ברכת מזל טוב לחיים זייבלד יו"ר 'אור הרשב"י' לרגל שמחת אירוסי בתו בערב ההילולא במירון. 

ברכת מזל טוב למענדי צימעט מעסקני מוסדות בית לפליטות ואיש היח"צ לרגל שמחת החלאק'ה לבנו שנערכה במירון, לייבל'ה ראה את הריקוד של מענדי במעמד ההדלקה בחצר תולדות אהרן במירון. 

ברכת מזל טוב ליצחק אוסטרליץ מנכ"ל איגוד הסמינרים לרגל החלאק'ה לנכדו, שנערכה במחיצת הרבי מנדבורנה בליל ל"ג בעומר. 

ברכת מזל טוב לגרשון קלצקין מטבריה כתב עיתון 'בקהילה' לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב להערשי לרנר מעסקני חסידות מודז'יץ לרגל שמחת החלאק'ה לבנו שנערכה במתחם בני עקיבא במירון. 

ברכת מזל טוב למפיק יעקב חיים מילר לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לשעיה גרנדש מנהל ישיבת מיר ברכפלד ומבכירי דגל התורה לרגל שמחת אירוסי בנו, ארי מבחירי ישיבת חברון עם בת ראש ישיבת שער התלמוד בקרית הרצוג הגאון רבי יצחק ברוורמן.

ברכת מזל טוב לגרפיקאי אבי אשר לרגל שמחת בר המצווה לבנו. בשמחה ראה את שרוליק רוזנברג איש הסטטוסים שבא לאחל מזל טוב.

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד