כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

כיצד לנקות ולתחזק את מכונת הקפה שלך לביצועים מיטביים

אם אתם חובבי קפה מושבעים, אתם ודאי יודעים  שאין כמו כוס קפה איכותי להתחיל אתו את הבוקר. כדי להבטיח שמכונת הקפה שלכם תייצר את הקפה הטעים ביותר האפשרי, חיוני לשמור עליה נקייה ומתוחזקת היטב באופן קבוע ולאורך זמן

כיצד לנקות ולתחזק את מכונת הקפה שלך לביצועים מיטביים
מכונת קפה צילום: FREEPIK

ניקוי ותחזוקה של מכונת הקפה שלכם הוא הכרחי כדי להבטיח שהמכונה תפעל ביעילות  ותספק קפה טעים ואיכותי, בדיוק כמו ביום בו היא נרכשה . פנינו לחברת + CREAMA, מחלוצי תחום האספרסו האיכותי בישראל, שהסביר לנו למה יש צורך בתחזוקה שוטפת של מכונת הקפה ואיך מומלץ לנקות אותה (לאתר:    creama.co.il ).

מכונת קפה שאינה מתוחזקת כהלכה יכולה להשפיע על טעם הקפה. עם הזמן, שמני קפה ומינרלים יכולים להצטבר בתא החליטה, וכתוצאה מכך הקפה יקבל טעם מריר או יהיה ללא טעם בכלל.

בנוסף, מכונת קפה שאין מקפידים לנקות אותה יכולה להכיל חיידקים מזיקים שעלולים לגרום לתחלואה.

ניקוי קבוע של מכונת הקפה יאריך את תוחלת החיים שלה וימנע את הצורך בתיקונים או בהחלפת המכונה.

התדירות שבה עליכם לנקות את מכונת הקפה תלויה בתדירות השימוש בה. אם אתם שותים קפה מדי יום, עליכם לנקות את מכונת הקפה לפחות פעם בחודש. אם אתם משתמשים במכונת הקפה רק מדי פעם, תוכלו לנקות אותה בתדירות נמוכה יותר. עם זאת, כדאי לבצע ניקוי יסודי כל שישה חודשים כדי לשמור על המכונה במצב טוב.

מה דרוש כדי לנקות את מכונת הקפה שלכם?

  • קראו את הוראות היצרן לפני ניקוי מכונת הקפה -חשוב לקרוא את הוראות היצרן. כל מכונת קפה היא שונה, והוראות היצרן יספקו לכם מידע ספציפי כיצד לנקות את מכונת הקפה שלכם כראוי. ההוראות גם יודיעו לכם על כל חומרי הניקוי שאתם צריכים או לא צריכים להשתמש בהם במכונת הקפה שלכם.
  • ניתן לנקות את המכונה גם - בתמיסת חומץ לבן ומים, סבון כלים, ספוג או מטלית נקיים.
  • מרוקנים את המכונה משאריות קפה - רוקנו את מכונת הקפה לפני שתתחילו לנקות, ודאו שמכונת הקפה ריקה. שפכו את שאריות הקפה או המים מהקנקן והסירו את הפילטר והמשטח.
  • מערבבים את תמיסת הניקוי - ערבבו מים וחומץ לבן בחלקים שווים, כך שימלאו את מיכל המים של מכונת הקפה
  • מפעילים את המכונה - שפכו את תמיסת הניקוי למיכל המים של מכונת הקפה והפעילו אותה. תנו למכונת הקפה לעבור מחזור חליטה שלם.
  • שוטפים - שפכו את תמיסת החומץ והעבירו מחזור של מים רגילים דרך מכונת הקפה כדי לשטוף אותה. ייתכן שיהיה עליכם לחזור על שלב זה כמה פעמים כדי להבטיח שכל החומץ הוסר.
  • מנקים את החלק החיצוני של המכונה - נגבו באמצעות ספוג או מטלית נקיים את החלק החיצוני של מכונת הקפה. השתמשו במי סבון חמימים כדי להסיר כתמי קפה או לכלוך.
  • מנקים את הקנקן והפילטר - שטפו את הקנקן במי סבון חמימים ושטפו היטב. אם המסנן ניתן לשימוש חוזר, שטפו אותו במים חמימים והניחו לו להתייבש לחלוטין. אם המסנן חד פעמי, זרקו אותו והחליפו אותו בחדש. 

תחזוקת מכונת הקפה

ניקוי קבוע של מכונת הקפה הוא הצעד הראשון בשמירה על הביצועים האופטימליים שלה. עם זאת, ישנם מספר צעדים נוספים שתוכלו לנקוט כדי לשמור על מכונת הקפה שלכם במצב מעולה.

משתמשים במים מסוננים  - שימוש במים מסוננים במקום במי ברז יכול לסייע במניעת הצטברות מינרלים במכונת הקפה שלכם. מינרלים ממי ברז יכולים להצטבר בתא החליטה לאורך זמן, מה שגורם לקפה להיות ללא טעם.

מחליפים את המסנן באופן קבוע - אם למכונת הקפה שלכם יש פילטר רב פעמי, הקפידו לשטוף אותה לאחר כל שימוש ולהחליף אותו כל שישה חודשים. אם אתם משתמשים בפילטר חד פעמי, הקפידו להחליף אותו לאחר כל שימוש.

מסירים אבנית -  הסרת אבנית היא הכרחית בשל הצטברות מינרלים מתוך מכונת הקפה. עם הזמן, מצטברים מינרלים במיכל המים ובחלקים אחרים של מכונת הקפה, הצטברות מינרלים זו עלולה לגרום נזק למכונה, ואף לפגוע בטעמו של הקפה. התדירות שבה אתם צריכים להסיר אבנית ממכונת הקפה תלויה בעוצמת המים שיש אצלכם. אם יש בביתכם מים קשים, ייתכן שתצטרכו להסיר את האבנית ממכונת הקפה בתדירות גבוהה . כלל אצבע טוב הוא להסיר אבנית ממכונת הקפה כל שלושה עד שישה חודשים.

ניקוי ותחזוקה של מכונת הקפה, לא רק שזה הכרחי עבור הבריאות שלנו, אלא שזה מונע טעמי לוואי של הקפה ובוודאי שומר על אורך החיים של מכונת הקפה שלנו. ניקוי קבוע של הרכיבים השונים של מכונת הקפה, הסרת אבנית בעת הצורך, ושימוש במים באיכות גבוהה, יאריכו את חיי המכונה ויבטיחו קפה טעים ואיכותי לאורך זמן. זכרו תמיד לעקוב אחר הוראות היצרן לניקוי ותחזוקה, ואל תהססו לפנות לתמיכת הלקוחות אם נתקלתם בבעיות כלשהן. עם קצת תשומת לב, מכונת הקפה שלכם תוכל לשרת אתכם נאמנה לאורך שנים רבות.

קפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד