ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"לא מכניסים את המוצר הזה"

עמוד ההוראה: הקונה אנג'ל מראה שלא כואב לו כבוד התורה

עמוד ההוראה וחבר המועצת הגר"י זילברשטיין בהתייחסות ראשונה על החרם החרדי שלא לצרוך ממוצרי מאפיית אנג'ל, בדבריו אומר שאמנם לא הייתה הוראה מגדולי ישראל להחרים, אך הציבור הרגיש שאי אפשר לשתוק על כבוד התורה, ולכך המחאה היא במקום

עמוד ההוראה: הקונה אנג'ל מראה שלא כואב לו כבוד התורה
הגאון רבי יצחק זילברשטיין צילום: שוקי לרר

התייחסות ברורה ראשונה מאחד מגדולי הדור ופוסקי ההלכה לגבי החרם על מאפיית אנג'ל שהגיע מהציבור החרדי ונמשך זה השבוע הראשון במלוא העוצמה. הגר"י זילברשטיין התבטא כי "מי שקונה מאנג'ל שיבדוק מדוע לא כואב לו כבוד התורה".

עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן, מתייחס היום כאמור באורח ונדיר לחרם החרדי על מאפיית אנג'ל, הדברים מתפרסמים בקובץ 'ווי העמודים וחשוקיהם' היוצא לאור על ידי כולל 'בית דוד' בחולון מדי חודש

בקובץ נדפס מכתב שנשלח לעמוד ההוראה מאמא חרדית, אשר בנה בן ה 11 אנין טעם ומפונק מאד, והורגל בכל השנים לאכול רק ממאכלי מאפיית אנג'ל, ואומר שלא מסוגל לאכול לחם ומאפים של שאר החברות. פנתה האם להגר"י זילברשטיין לשמוע דעת תורה האם יכולה לתת לבנה לאכול ממאכלי מאפיית אנג'ל, וכי יש עניין בכלל להשתתף בחרם מהסוג הנ"ל, ומה דעתו בעניין.

עמוד ההוראה השיב בדברים ברורים, וכתב: "כידוע שלא הייתה הוראה מגדולי ישראל להחרים את החברה, וגם מרן ראש הישיבה שליט"א הורה שלא להתייחס לאותו עוכר ישראל ושלא להגיב. אולם לאחר שאנשים הרגישו שאי אפשר לשתוק על דבר כזה, וגם אי אפשר שאותם עוכרי ישראל יפערו פיהם נגד הישיבות הקדושות, ולאחר מכן ירצו להתפרנס מהם, ולכן פרצה מחאה של אלו שכואב להם, וכעת מי שקונה את המוצרים שלהם, הוא נחשב קצת לפורש מן הציבור, ומראה בעצמו שלא כואב לו כבוד התורה, ולא כואב לו כבוד שמים, ולכן אי אפשר לומר שאסור לקנות מוצרים אלו, אבל כן אפשר לומר שהמחאה היא במקום, ומי שאינו משתתף במחאה צריך לבדוק את עצמו למה לא כואב לו כבוד שמים, ולמה לא כואב לו כבוד התורה".

לאחר מכן התייחס הרב זילברשטיין לגבי הילד שטוען שאינו יכול לאכול שום מוצר חוץ ממוצרי חברה זו, והאריך בדברים על החיסרון הגדול שנהיה בדורות האחרונים שהילדים נהיו מפונקים, וההורים מרגילים אותם לקבל את כל משאלות ליבם, והביא מהקהילות יעקב זצ"ל שאמר שלכן יש הרבה משברים נפשיים בדורנו, משום שבדורות עברו הנפש הייתה מתחשלת ומתחזקת עקב החסר הגדול שהיה, ואי הפינוקים והמותרות, מה שאין כן בזמננו.

"ולכן", סיים עמוד ההוראה את דבריו, על האמא לומר לבנה באופן ברור ובלי ויכוחים, שכעת יש כאן על כף המאזניים כבוד התורה, ואנו בבית לא מכניסים את המוצר הזה, ואם אתה לא רוצה לאכול אתה מוזמן לצום. ובכך יקבל הילד תועלת כפולה ומכופלת, גם יקבל שיעור בכבוד התורה, וגם יתחשל יותר לחיים, עד כאן דבריו החריפים והנדירים של עמוד ההוראה. 

הרב יצחק זילברשטיין מאפיית אנג'ל חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד