כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צריך רחמי שמים, לאסוף זכויות

ראש הישיבה על המלחמה: "יש עלינו איומים אֲיוּמים מהערבים"

מבצע מגן וחץ: ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין התייחס בשיחתו השבועית למצב הביטחוני הרגיש והמלחמה בעזה. "כעת יש אִיומים אֲיוּמים מצד הערבים כעת, הם מאיימים אִיומים אֲיוּמים, צריכים רחמי שמים שלא יצליחו, צריך זכויות, להוסיף זכויות, זה מה שחייבים". צפו

ראש הישיבה על המלחמה: "יש עלינו איומים אֲיוּמים מהערבים"
ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין התייחס בשיחתו השבועית למצב הביטחוני בדרום והמחלמה בעזה. בדבריו אמר: "יש עלינו איומים אֲיוּמים מהערבים, צריך רחמי שמים, לאסוף זכויות".

להלן דבריו המלאים: "גם בארץ ישראל, אנחנו מוקפים שונאים, מכל הצדדים, מצד אחד הים, ופה, ופה, ופה, מסביב סביב, כל האומות שונאים אותנו, מצרים... אבל שונאים אותנו, איך אנחנו קיימים? נס, השגחה, ממש חיים בנס! ונס [כדי] שיימשך הנס צריך זכויות, צריך זכויות, צריך זכויות".

"ומה הזכויות? ראשית כל תורה, תורה מגנא ומצלא, עסק התורה, העוסקים בתורה זה לא רק מה שיש החיוב לעסוק בתורה, זה גםל חיוב הצלה של כלל ישראל, אלו שעוסקים – מצילים את אלו שלא עוסקים! יש חיוב לעסוק בתורה, זה חיוב, אבל יש פה עוד דבר נוסף חוץ מהחיוב שכל אחד חייב לעסוק, זה הצלת כלל ישראל! הצלת הציבור". 

"כעת יש אִיומים אֲיוּמים מצד הערבים כעת, הם מאיימים אִיומים אֲיוּמים, צריכים רחמי שמים שלא יצליחו, צריך זכויות, להוסיף זכויות, זה מה שחייבים, להוסיף זכויות. תורה זה זכות גדולה מאד. ובין אדם לחברו, בין אדם לחברו – ואהבת לרעך כמוך, שלא יהיו חיכוכים, אין חיכוכים, מוותרים, ויתור, מוותרים! ואהבת לרעך כמוך, כאילו שהוא בן, כאילו שהוא אח, ואהבת לרעך כמוך, אהבת ישראל. זה מצות עשה דאורייתא ואהבת לרעך כמוך.
ויש עוד צורך, להתפלל, תפילה, תהלים, ספר התהלים, זה דבר ידוע שספר התהלים, פרקי תהלים שאומרים, אם אומרים את זה כל יום אז זה נותן זכויות עצומות, יש אנשים גדולים, שכל יום אמרו תהלים, אנשים גדולים, גדולי תורה ממש, כל יום כמה פרקים, כל יום, כמה פרקי תהלים, זה זכות עצומה מאד, תפילה".

מבצע מגן וחץ הרב גרשון אדלשטיין תורה מגנא ומלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד