כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עמוד ההוראה

בעקבות עונת החתונות: הגר"י זילברשטיין החליט להתערב

עמוד ההוראה מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א נחשף למספרים, והתרגש מאוד • 29 יתומים ויתומות מתחתנים בין ל"ג בעומר לשבועות, וזקוקים לעזרה דחופה • אחרי שנים של סבל, עוני ויתמות נוראה, הם מקימים בתים חדשים בישראל, בתים שלמים ובריאים • אבל כדי להתחיל ב'רגל ימין', הם זקוקים לדחיפה קטנה בתחילת הדרך • הגר"י זילברשטיין החליט להתערב

בעקבות עונת החתונות: הגר"י זילברשטיין החליט להתערב
הגר"י זילברשטיין צילום: Shlomi Cohen/Flash90

כקופה המשמשת נציגה של גדולי התורה מכל העדות והחוגים, נוהגים מנהלי 'קופת העיר' לפקוד את בתיהם של גדולי ישראל, ולפרוש בפניהם סקירה תקופתית של הפעילות, וכן לשמוע את ההנחיות שלהם אודות סדרי עדיפות וקביעת יעדים בנושאים כאלו ואחרים.

לתרומה ל-29 היתומים הקליקו כאן>>>

הפעם, כשהגיעו מנהלי 'קופת העיר' לעדכון תקופתי אצל עמוד ההוראה מרן הגר"י זילברשטיין, הוא שמע בתוך הדברים שבימים אלו עומדים להתחתן 29 יתומים ויתומות, בין ל"ג ועומר ושבועות.

הרב זילברשטיין התרגש עד עמקי נשמתו, וביקש לשמוע פרטים נוספים, אודות היתומים והיתומות, מצבם הכלכלי של המשפחות, באיזה גיל התייתם כל אחד מהם (חלקם התייתמו לפני שנולדו או כשהיו תינוקות רכים).
מעיניו של הרב זלגו דמעות של התרגשות, על צערם של היתומים עד כה, ועל התקווה הגדולה המפעמת בליבם, שכעת יזכו להקים בתים בריאים ושלמים בישראל, בתים שבהם יש גם אב וגם אם, ושהילדים אינם נאלצים לומר קדיש בגיל צעיר כל כך.

מרן הגר"י שליט"א החליט להתערב והודיע שהוא פורש את חסותו על הקרן המיוחדת שתוקם לסיוע ליתומים אלו, המתחתנים בין ל"ג ועומר בשבועות.

בעקבות כך פונה מרן הגר"י שליט"א לכלל ישראל, ומבקש בכל לשון של תחינה ובקשה, לתרום סכום של עשרה שקלים לכל יתום, בסך הכל 290 שקלים עבור היתומים והיתומות הללו, כדי שיזכו להקים בתים כשרים ונאמנים בישראל.

בהתרגשותו הרבה הוסיף מרן שליט"א ברכה מעומק לבבו, וחתם בחתימת ידו שכל התורמים סכום של 290 שקלים ל-29 היתומים הנישאים בין ל"ג בעומר לשבועות, יזכו מידה כנגד מידה, לראות את כל ילדיהם עולים בתורה וביראה, ונחת יהודית. לא נחה דעתו של מרן שליט"א עד שהוסיף בכתב ידו: "הכותב והחותם בכל לב", ולאחר מכן חתם את שמו.

ואכן, נאמנים להוראתו של עמוד ההוראה שליט"א, יצאו מנהלי קופת העיר והקימו באופן מיידי את הקרן המיוחדת עבור היתומים והיתומות הנישאים בין ל"ג בעומר לשבועות, כשהמטרה היא לסייע להם, ולאפשר להם לשלם את ההוצאות הבסיסיות של החתונה, שמלת כלה, חליפה לחתן, הוצאות האולם, הקייטרינג, התזמורת וכל החלקים הבסיסיים והמינימליים ביותר של יום החתונה.

"זאת הזדמנות מיוחדת לזכות למצווה הגדולה של השאת יתומים ויתומות", אומרים ב'קופת העיר', "הזדמנות מיוחדת לזכות גם בברכתו של מרן הגר"י זילברשטיין, מי שהיה שם וראה איך הרב מתרגש, איך הוא מברל מכל הלב עם כזאת כוונה עמוקה, לא יכול היה שלא להתרשם שאכן, התורמים לקרן המיוחדת הזאת, יזכו לישועות נפלאות, למעלה מדרך הטבע".

לתרומה ל-29 היתומים הקליקו כאן>>>

קופת העיר הגר''י זילברשטיין עונת החתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד