כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"נהגה ברכבה בפראות"

שתתה, סטתה והרגה: האישום נגד הנהגת שפגעה במשפחת דומנוביץ'

הנהגת שפגעה במשפחת דומנוביץ' מואשמת ששתתה כמות רבה של אלכוהול ועלתה על הרכב | היא נכנסה לנתיב הנגדי ופגעה ברכב המשפחה | מעיין בן השנה נהרג במקום | במהלך נסיעתה היא כמעט גרמה למספר תאונות  

שתתה, סטתה והרגה: האישום נגד הנהגת שפגעה במשפחת דומנוביץ'
הפעוט מעיין דומנוביץ' ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד הנהגת שהייתה מעורבת בתואנה בה נפגעו בני משפחת דומנוביץ' בגין המתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות ועוד. זאת לאחר שבמהלך יום העצמאות, בעודה נוהגת תחת השפעת אלכוהול וסמים, גרמה יאנה בלום (24) מראשון לציון, לתאונת דרכים מחרידה בה נהרג מעיין, התינוק, כבן 10 חודשים, אחיו אורי בן ה-7 ואביו אליה בשנות ה-40 לחייו נפצעו באורח קשה מאוד. מצבם של אילה האם, נטע ושחר בני ה- 6 וה-4 הוגדר בינוני.

במהלך יום העצמאות האחרון עבדה הנהגת הפוגעת יאנה בלום במסיבת טבע, שהתקיימה בדרום הארץ. בטרם יציאתה למסיבה היא לקחה חומר מסוכן מסוג קנאביס ובהמשך נהגה ברכבה למסיבה, תוך שהיא אוספת שתי עובדות נוספות. זאת למרות, שרישיון הרכב שלה פקע כבר בשנת 2022 ולא היה לה ביטוח בתוקף.

בסמוך לחצות הלילה הגיעו השלוש למקום האירוע ובלום החלה את עבודתה, כאשר במהלכה שתתה מספר משקאות אלכוהוליים. בשעות הבוקר, לאחר סיום המשמרת, ניגשה בלום לבר יחד עם עובדת נוספת וביקשה שתי כוסות אלכוהול שהכילו, בין היתר ערק, במקביל למשקה זה שתו השתיים עם הברמנים גם כוסית ערק.

יותר מאוחר בשעות הצהריים של אותו היום בלום יצאה מהמסיבה ובהיותה שיכורה ותחת השפעתו של הקנאביס, החלה לנהוג מדרום לכיוון צפון. בשלב מסוים של הנסיעה, הנהגת החלה בנהיגה פרועה. בין היתר עקפה רכב באופן שחייב אותו לסטות מהכביש. באחד המקרים, לאחר שעקפה רכב סטתה מנתיב נסיעתה היישר לכיוון נתיב הנסיעה הנגדי והמשיכה בנהיגה בתוך נתיב זה. במהלך נהיגתה בנתיב הנגדי 6 רכבים, שנסעו מכיוון צפון לכיוון דרום, נאלצו לרדת לשולי הכביש כדי להימנע מהתנגשות חזיתית עם רכבה של הנהגת.

בשלב מסוים, הגיע מכיוון צפון לכיוון דרום, רכבם של משפחת דומנוביץ'. הנהג, אשר הבחין ברכבה של בלום נוסע מולו בנתיב הנגדי, ניסה לסטות לשול הימני כדי להתחמק מההתנגשות עמו, אך למרות זאת, בלום, אשר המשיכה בנהיגתה תחת השפעת האלכוהול והסם, פגעה בעוצמה רבה עם חזית רכבה ברכבו. כתוצאה מהתאונה נהרג במקום התינוק, מעיין. בנוסף, זוג ההורים ושלושת ילדיהם הקטנים נחבלו חבלות קשות והם פונו לחדר הטראומה בבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע. הנהגת הפוגעת, יאנה בלום אף היא נחבלה ונגרמו לה שברים בידיים.

בהמשך פורסם כי, בחסדי שמים, חל שיפור במצבם של אורי בן ה-7 ושל אליה, אב משפחת דומנוביץ', שנפצעו בתאונה. אורי פונה לחדר הטראומה במלר"ד סורוקה במצב קשה כשהוא סובל מפציעת ראש קשה. הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים כשהוא מורדם ומונשם. לאחר שבוע עודכן כי הוא נושם בכוחות עצמו ומצבו הוגדר בינוני.

אליה, האב, שפונה גם הוא במצב קשה כשהוא סובל משברים בפלג גוף תחתון ובצלעות ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי כשהוא מורדם ומונשם, שב להכרה ונושם גם הוא בכוחות עצמו. בהמשך יצטרך לעבור ניתוחים נוספים. מבית החולים נמסר: "הצוות המטפל שמח על השיפור במצבם וממשיך להעניק להם טיפול מסור ומיטבי".

בבקשה למעצר ופסילת הרישיון עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציין עו"ד איבגי כי: "מסוכנותה של המשיבה נובעת ממעשיה, כאשר למרות היותה שיכורה עקב צריכת האלכוהול והסמים נהגה ברכבה בכביש בן עירוני, הסיעה נוסעים למסיבה, ולאחר שיצאה מהמסיבה, נהגה ברכבה בפראות, עקפה רכבים רבים בצורה מסוכנת, נהגה נגד כיוון התנועה תוך דחיקת רכבים לשוליים, עד שגרמה לתאונה חזיתית קשה בין רכבה לרכב בו נסעו בני המשפחה ביום חג, ובכך גרמה למות פעוט בן 10 חודשים וכן לחבלות חמורות לבני משפחתו. מסוכנות המשיבה גוברת גם לאור הודאתה כי היא נוהגת להשתמש בסם מסוכן מסוג קנבוס."

לבלום יוחסו עבירות של המתה בקלות דעת, חבלה חמורה, נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון רכב תקף ונהיגה ללא פוליסת ביטוח תקפה. התיק נחקר על ידי יחידת הבוחנים של מרחב נגב במשטרת ישראל.

משפחת דומנוביץ תאונה קטלנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד