כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נתון מעניין

הדו"ח חושף: רוב המכוניות החשמליות בישראל הן במרכז

כמה מכוניות חשמליות יש במפת תל אביב? למה מספר הרכבים החשמליים בצפון זעום ומדוע הדרום לא מופיע כלל בסקר. דו"ח של משרד התחבורה מגלה פרטים מדאיגים על רכב חשמלי

הדו"ח חושף: רוב המכוניות החשמליות בישראל הן במרכז
רכב חשמלי צילום: רוני נאק

בדו"ח מרתק שהפיק משרד התחבורה של מדינת ישראל ב- 4 לאפריל 2023 - מנסה המדינה לסכום את כל הכמות של המכוניות החשמליות שעלו על הכביש עד עתה וחשוב מזה, היכן בעליהם מתגוררים.

ובכן לפי קובץ האקסל של המדינה יש בישראל 60,173 מכוניות חשמליות נכון ליום הפרסום. זאת ביחס לצי רכב כולל הקרוב למספר של כ- 3.3 מיליון מכוניות שיש במדינה. נתח זעיר הצומח במהירות.

כמעט רבע מכל המכוניות החשמליות נעות בנפת תל אביב - 12,063 במספר. אחרי תל אביב בעיר רחובות יש 6,679 מכוניות חשמליות ובמקום השלישי פתח תקווה עם 6,652 מכוניות. רמלה תגיע אם כן למקום הרביעי בה נוסעות 5,005 מכוניות חשמליות.

אולם הפער הגדול ביותר נמצא בצפון: בצפת רק 686 רכבים חשמליים, באזור הכנרת 678 חשמליות ובגולן 335 מכוניות.

הדו"ח של המדינה לא מתייחס כלל למרחב שמדרום לבאר שבע - כל איזור הנגב המערבי, ירוחם, שדה בוקר, מצפה רמון - בהקשר החשמלי הם אזורים ללא מידע כלל. בדרום הארץ האלה ישנן עמדות טעינה המשרתות לרוב את הנוסעים לאילת ואילו בין באר שבע לכיוון ניצנה אין כלל עמדות טעינה לרכב חשמלי.

שלא במפתיע הפיזור של הרכב החשמלי חושף גם מימד דמוגרפי של הכנסה המאפשר לרכוש את המכוניות החשמליות שהן ברובן יקרות יותר ממקבילותיהן הנוסעות על דלק.

 

מכונית חשמלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד