ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הרוגים רבים

המודיעין האמריקאי: 85% מבחמוט נשלטת על ידי כוח וגנר

העיר בחמוט באוקראינה, הפכה ל"מטחנת בשר", היא המוקד בין שני הצדדים של הסכסוך שהפילה חללים רבים. כוח וגנר נותר הכוח החזק ביותר בעיר. פקידים אמריקאים אמרו כי הם לא ראו שום הוכחה לכך שוגנר מתכונן לנסיגה מוחלטת

המודיעין האמריקאי: 85% מבחמוט נשלטת על ידי כוח וגנר
מפקד כוח וגנר מוקף בלוחמיו צילום: צילום מסך

הארגון החצי-צבאי הרוסי ממשיך לשלוט ברוב השטח של בחמוט, העיר המזרחית באוקראינה, יחד עם מלאי גדול של תחמושת וגנר ממשיכים להילחם למרות אבדות גדולות, כך על פי גורמים בכירים במודיעין בארה"ב.

פקידים אמריקאים הוסיפו כי וגנר עדיין שולט בלפחות 85% מבחמוט. ההתפתחויות הללו התרחשו בדיוק שבוע לאחר הצהרתו של מנהיג וגנר יבגני פריגוז'ין, שאיים להסיג את כל חייליו מהעיר בשל המחסור בנשק ובתחמושת הדרושים, לדבריו.

פריגוז'ין הכריז שעל הכוחות הצ'צ'נים להשתלט על העיר, אך חזר בו. הוא אמר בסרטון שמשרד ההגנה הרוסי נתן הבטחות שהוא ישלח משאבים נוספים לקו החזית.

עם זאת, פקידים אמריקאים אמרו שהם לא ראו שום הוכחה לכך שוגנר מתכונן לנסיגה מוחלטת.

בתקופה האחרונה החריפה קייב את דרישותיה מבעלי בריתה המערביים להגביר ולהאיץ את שליחת הסיוע הצבאי, על מנת לפתוח במתקפת נגד הכוחות הרוסיים, על מנת לשחרר את האזורים הכבושים במזרח, למרות שקיבלה במהלך השנה וחצי האחרונות משלוחים רבים של נשק מתקדם מהמערב, כולל טנקים וכלי רכב משוריינים, בנוסף לאימונים צבאיים מערביים לכוחותיה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ארה''ב כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד