כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אופוזיציה מאוחדת

3 ימים לפני הבחירות, מתחרה של ארדואן פורש מהמרוץ

שלושה ימים לבחירות בטורקיה: אחד מ-4 המועמדים לנשיאות, מוחרם אינצ'ה, פורש מהמרוץ. המשמעות: זריקת מרץ לאופוזיציה שצפויה להנות מתמיכתם של המעטים שהתכוונו להצביע לאינצ'ה ואולי אפילו ניצחון בסיבוב הראשון

3 ימים לפני הבחירות, מתחרה של ארדואן פורש מהמרוץ
כמאל קיליצ'דראולו צילום: באדיבות המצלם

מוחרם אינצ'ה, אחד מארבעת המתמודדים בבחירות בטורקיה מול נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בבחירות לנשיאות ב-14 במאי, הודיע ​​היום (חמישי) על פרישתו מהמירוץ. "אני מסיר את מועמדותי" לבחירות, אמר, ראש מפלגת "הומלנד", שזכתה בין 2 ל-4% בסקרים האחרונים, במהלך מסיבת עיתונאים. 

הוא נימק את החלטתו כי קואליציית האופוזיציה בראשות כמאל קילצ'דראולו תיקח אחריות מלאה על מפלגתו במקרה של הפסד לארדואן.

לאחר הפרישה נשארו שלושה מועמדים במרוץ: ארדואן, כמאל קילצ'דראולו, וסינאן אוגן. כמאל, מועמד של קואליציה של 6 מפלגות אופוזיציה, נמצא במיקום טוב לאתגר את ארדואן, שלראשונה מזה 20 שנה מתמודד עם אופוזיציה מאוחדת.

ביום שלישי האחרון מיליוני טורקים שחיים בחו"ל הצביעו בבחירות. אלו היו טורקים שעברו ממחוזות עניים יותר למערב אירופה בעשרות שנים האחרונות. אלו מהווים 3.4 מיליון מצביעים מתוך סך 64.1 מיליון המצביעים הרשומים בטורקיה, הם גם נוטים לתמוך במועמדים שמרניים יותר.

כמאל קילצ'דראולו, עובד מדינה לשעבר ורואה חשבון לשעבר, הוא יריבו המרכזי של רג'פ טאיפ ארדואן עם סיכוי גדול לנצח אותו: "אני חי כמוכם, יש לי חיים צנועים כמו שלכם", אמר לאלפי אנשים שנופפו בדגלי טורקיה ואחרים הנושאים את דמותו של מייסד טורקיה המודרנית מוסטפא כמאל אטאטורק בכנס בחירות השבוע.

קילצ'דראולו שמציג את עצמו בפני הבוחרים בתור ההיפך מארדואן, מתגאה בניהול קמפיין נקי, ואמר כי יסרב לגור בארמון הנשיאות ויעבור לשטח צנוע יותר שהיה שייך למייסד טורקיה המודרנית.

רג'פ טייפ ארדואן טורקיה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד