כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ידיד ישראל

יו"ר מועצת האימאמים בצרפת מבקש מישראלים להמשיך בעלייה לרגל לתוניסיה

אימאם צרפתי בכיר מבקש מישראלים להמשיך בעלייה לרגל בתוניסיה למרות מתקפת הטרור.האימאם חסן שלגומי, שהיה בג'רבה כששני יהודים נהרגו שם, אומר שהאירוע השנתי חייב להימשך למען 1,000 החברים בקהילה היהודית המקומית

יו"ר מועצת האימאמים בצרפת מבקש מישראלים להמשיך בעלייה לרגל לתוניסיה
הכיפה המיותמת על הכביש צילום: באדיבות המצלם

העלייה לרגל השנה לבית הכנסת 'אל גריבה' בתוניסיה הייתה אמורה להיות חגיגה לא רק עבור כ-8,000 יהודים, אלא גם עבור מוסלמי אחד לפחות. יו"ר מועצת האימאמים בצרפת, חסן שלגומי, פעיל בין-דתי יליד תוניסיה הידוע ליהודי צרפת רבים כ"אימאם השלום".

שלגומי, שפעילותו העניקה השראה לאינספור יהודים צרפתים שחששו מגילויי אנטישמיות מצד מוסלמים צרפתים, השתתף בעבר בעלייה לרגל, לה מצטרפים אלפי יהודים מצרפת, מישראל ומחוצה לה לכ-1,000 יהודים מקומיים בג'רבה, בדרום תוניסיה שם נמצא בית הכנסת העתיק ביותר שעדיין פועל באפריקה.

האירוע השנה בל"ג בעומר היה אמור להיות מיוחד מכיוון שזו הייתה הפעם הראשונה לאחר הקורונה שבה העלייה לרגל חזרה לקנה מידה מרשים, כך אמר האימאם ל"טיימס אוף ישראל".

"אבל במקום חגיגת אחווה, חווינו סיוט של אלימות ואבל", אמר חלגומי, בן 51, בהתייחס לרצח שני היהודים ושני קציני ביטחון ביום שלישי בלילה. בפיגוע נהרגו אביאל ובן חדד, בני דודים.

חלגומי, שהוא גיבורם של יהודים רבים דוברי צרפתית על התנגדותו הקולנית לאנטישמיות והכרה בזיקתם לישראל ובזכותה להגן על עצמה, עודד את מי שנבהל מהתקיפה לוודא שהיא לא תשפיע על עלייה לרגל.

"אני אבוא לכאן בשנה הבאה, ואני מקווה שכל מי שאוהב את המסורת היפה הזו יעשה את אותו הדבר: אסור לנו לוותר מילימטר לפחד ולטרור", אמר חלגומי, שהאריך את שהותו בתוניסיה ביום כדי לעזור למקומיים.

חלגומי ציין: "כמו שישראלים לא נותנים לטרור להכתיב את חייהם בישראל, כך גם צריך לטפל בו בתוניסיה, הרשויות עשו מאמץ והקרבה אדירה לשמור על השקט ולספק ביטחון". 

"על כף המאזניים עומדת לא רק העלייה לרגל השנתית, אלא עתידם של כ-1,000 יהודים החיים בג'רבה כיום, אחת מקומץ הקהילות היהודיות בעולם הערבי" אמר חלגומי.

"המתקפה הזו היא חלק מתנועה שנועדה לגרש את היהודים שחיים כאן, שאבותיהם נולדו כאן כמו אבותיהם לפניהם", אמר האימאם, שחווה תקיפות רבות על על ידי מוסלמים קיצוניים בצרפת, שם הוא מתגורר, ובתוניסיה, בה הוא מבקר לעתים קרובות.

יו"ר מועצת האימאמים בצרפת, חסן שלגומי, הוא גם ידיד ישראל, בשנה שעברה הגיע לישראל ונפגש עם מספר רבנים, נפגעי טרור ומנהיגים בשומרון. בשיאו של המפגש, תועד ריקוד של האימאם והרבנים עם ראש מועצת השומרון, לרבנים אמר: "מרגש לשמוע על הפעילות שלכם, אתם אנשים גדולים".

צרפת אימאם טוניס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד