כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לאחר הפיגוע הנורא

הרה"ר הודה למשטרה על גבורתם במניעת טבח

יו"ר איחוד הרבנים במדינות האסלאם ורבה האשכנזי של טורקיה נסע לטוניס כדי לנחם את הקהילה היהודית שאיבדה שני קדושים וטהורים שנרצחו על ידי טרוריסט מקומי בזמן חגיגות ל"ג בעומר. הרב חיטריק שוחח עם כוחות הביטחון המקומיים שהגנו בגופם על הקהילה היהודית

הרב חיטריק מנחם את אנשי הקהילה
הרב חיטריק מנחם את אנשי הקהילה צילום: באדיבות המצלם

הרב מנדי חיטריק מאיסטנבול, רבה האשכנזי של טורקיה ויו"ר איחוד הרבנים במדינות האסלאם, נסע לטוניס לנחם את הקהילה היהודית שאיבדה שני קדושים וטהורים שנרצחו ביום שני בלילה על ידי טרוריסט מוסלמי בזמן חגיגות ל"ג בעומר. הרב חיטריק ניחם את חבריהם של בני הדודים שנרצחו, הרב חיטריק גם שוחח עם כוחות הביטחון המקומיים שהגנו בגופם על הקהילה היהודית. שני שוטרים נהרגו ונפצעו עוד ששה שוטרים. בנוסף לשני ההרוגים אביאל ובן חדד, נפצעו עוד ארבעה חברי הקהילה היהודית.

אתמול התקיימה הלוויית בן חדד בן 42 במרסיי בצרפת, היום תתקיים הלווייתו של אביאל חדד בן 30 בארץ. הרב חיטריק כתב על כך פוסט מרגש וציין את חוזקה של הקהילה היהודית. "איזה יום מרגש זה היה, הגעתי לתוניס לג'רבה כדי להפגין תמיכה וסולידריות לקהילה הייחודית הזו, בעקבות הפיגוע הנתעב בבית הכנסת ויצאתי מחוזק ומלא תקווה. היום הקודר התחיל בתוניס יחד עם הגאון רבי לוי מטוסוב, נכדו של הרב ניסן פינסון ז"ל האגדי, הצטרפנו לחברה קדישא להכנת הנפטר הי"ד לקבורה בהתאם למנהג ג'רבה הייחודי. הכאב והאבל הם פשוט בלתי נסבלים".

הרב חיטריק התייחס למקום התורה בטוניס: "זמן קצר לאחר ההלוויה ניתנה לי הזכות וההזדמנות להעביר שיעור תורה קצר בישיבה המקומית שהוקמה על ידי הרב פינסון ז"ל לפני כ-60 שנה. ואז נסענו לג'רבה, שם למרות הכאב היה תקווה, התארחנו באדיבות בביתו של הרב הראשי האגדי של תוניסיה הרב חיים ביתן שליט"א. הרגשנו עמוקות את חוסנו, חוכמתו ונחישותו, יחד עם הענווה והידידות שלו".

הרב ציין כי: "ג'רבה היא קהילה יהודית קטנה, נווה מדבר של חיים יהודיים שוקקים וחינוך יהודי. קהילה יהודית תוססת, מאוחדת ובעלת מחויבות עמוקה. מסורת של 2000 שנה של קיום מצוות בלתי מעורערת, בראשות הרב הראשי ביתן באהבה".

הרב חיטריק פגש את האימאם מצרפת שאוהב ישראל: "במהלך ביקורנו בג'רבה הצטרף אלינו חברנו היקר האימאם הצרפתי אוהב ישראל חסן חלגומי - יחד ביקרנו בבית הכנסת ההיסטורי לה גריבה והתפללנו למען נשמת אחינו שנרצחו ממש במקום הזה. כמו כן, הודינו לרשויות ולמשטרה על גבורתם - והתפללנו לעילוי נשמתם של אנשי המשטרה שממש מסרו את נפשם כדי למנוע את מה שיכול היה להיות טרגדיה הרבה יותר גדולה".

פיגוע טרור צרפת מרסיי טוניס הרב מנחם מנדל חיטריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד