כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זעם במוסקבה

בריטניה נתנה טילים ארוכי טווח לאוקראינה, רוסיה מאיימת

רוסיה מאיימת ב"תגובה צבאית" לאחר שבריטניה נתנה טילים ארוכי טווח לאוקראינה. אוקראינה מצפה לקבל טילים ארוכי טווח ממדינות נוספות, אך ארה"ב ומדינות אחרות לא מוכנות לספק אותם למקרה שתקיפות בתוך רוסיה יובילו להסלמה

בריטניה נתנה טילים ארוכי טווח לאוקראינה, רוסיה מאיימת
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

בריטניה אוימה ב"תגובה צבאית" על ידי רוסיה לאחר שהודיעה כי תשלח טילים ארוכי טווח לאוקראינה. שר ההגנה של בריטניה אמר שהטילים יסופקו לצבא אוקראינה. רשת סקיי ניוז דיווחה כי חלק מהטילים כבר נמצאים אצל החיילים האוקראינים.

בתגובה לדיווחים שהטילים עברו לאוקראינה, רוסיה איימה שהמהלך ידרוש "תגובה נאותה מהצבא שלנו". אוקראינה מתחננת לטילים ארוכי טווח, אך ארה"ב ומדינות אחרות לא מוכנות לספק אותם למקרה שתקיפות בתוך רוסיה יובילו להסלמה.

הטיל Storm Shadow הוא טיל שיוט ארוך טווח ופותח על ידי חברה אנגלית וחברה צרפתית, הטיל נושא ראש נפץ קונבנציונלי במשקל 450 ק"ג לטווח של 300 ק"מ.

בנאום בבית הנבחרים אמר ששר ההגנה בן וואלאס: "התרומה של מערכות הנשק הללו מעניקה לאוקראינה את ההזדמנות הטובה ביותר להגן על עצמה מפני המשך האכזריות של רוסיה, במיוחד התקיפות נגד תשתית אזרחית אוקראינית, המנוגדת לחוק הבינלאומי".

"לאוקראינה יש זכות להיות מסוגלת להגן על עצמה מפני תקיפות". הוא הוסיף כי הטילים יהיו לשימוש רק "בתוך השטח הריבוני של אוקראינה".

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה בריטניה טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד