כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המעיט באלימות

טראמפ יעניק חנינה למעורבים במתקפה על הקפיטול אם ייבחר

בנאום בבית העירייה בניו המפשייר, הנשיא האמריקני לשעבר דונלד טראמפ המעיט באלימות שהתרחשה בקפיטול האמריקאי ב-6 בינואר 2021, וכינה אותו "יום יפה". יותר מ-950 בני אדם נעצרו בגלל האלימות בתחילת 2021  

טראמפ יעניק חנינה למעורבים במתקפה על הקפיטול אם ייבחר
המהומות בקפיטול צילום: צילום מסך

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, אמר כי יחון אנשים שהורשעו במהומות בקפיטול ב-6 בינואר, אם ייבחר לבית הלבן ב-2024.

הרפובליקני, שהודיע ​​על כוונתו לרוץ שוב לנשיאות בבחירות הבאות, אמר את הדברים בהופעה נדירה ב-CNN בבית העירייה בניו המפשייר. כשהמנחה קייטלן קולינס שאל אותו אם הוא מכיר בהפסד לנשיא ג'ו ביידן בבחירות 2020, טראמפ טען את טענותיו הקודמות שהבחירות זויפו.

"אלה היו בחירות איומות", אמר טראמפ, ועורר מחיאות כפיים מתומכיו שנכחו באירוע. הוא סירב להביע חרטה על האלימות בקפיטול בינואר 2021, שבה הסתערו מאות מתומכיו על הבניין בניסיון למנוע מהקונגרס לאשרר את תוצאות הבחירות.

"אני נוטה לחון רבים מהם. אני לא יכול להגיד על כל אחד, כי כמה מהם כנראה יצאו משליטה", אמר טראמפ.

חמישה בני אדם, כולל שוטר, מתו במהלך או אחרי המהומה בבניין הקפיטול, יותר מ-140 שוטרים נפצעו.

יותר מ-950 בני אדם נעצרו בגלל האלימות בתחילת 2021, כך לפי אתר משרד המשפטים. הם הואשמו בתקיפת או התנגדות לשוטרים, תקיפת אנשי תקשורת, כניסה לאזור אסור עם נשק והשמדת רכוש ממשלתי, בין היתר.

הסערה התרחשה לאחר שטראמפ נשא נאום בבית הלבן בטענה שהבחירות נגנבו ממנו. "אנחנו נלחמים ואם אתם לא תלחמו, לא תהיה לכם יותר מדינה", אמר רגע לפני שהמהומה התרחשה.

בנאום בבית העירייה על היום הזה אמר טראמפ: "הם חשבו שהבחירות זויפו, הם היו שם עם אהבה בלב, היה לא ייאמן, וזה היה יום יפה".

דונלד טראמפ מהומות הקפיטול CNN

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד