כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפער מצטמצם

סקר: כך משפיע המבצע על תמונת המנדטים

מסקר מנדטים חדש עולה כי מפלגת הליכוד מתחזקת ומצליחה לסגור את הפער מהמחנה הממלכתי. שתי המפלגות מקבלות 27 מנדטים כל אחת. עם זאת, בשאלת ההתאמה גנץ עדיין מוביל על נתניהו, אך הפער מצטמצם

סקר: כך משפיע המבצע על תמונת המנדטים
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90/פלאש 90

בצל מבצע מגן וחץ שנערך בימים אלו בעזה, סקר מנדטים חדש שמתפרסם הבוקר (שישי) מעלה כי מפלגת הליכוד מצליחה לסגור את הפער מהמחנה הממלכתי, ועומדת על 27 מנדטים. הסקר נערך על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיקס, ד"ר מנחם לזר.

מהסקר עולה כי מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ יורדת ב־4 מנדטים ביחס לתוצאות הסקר שנערך בשבוע שעבר, אז זכתה לשיא של 31 מנדטים, בעוד מפלגת השלטון, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, עולה ב־2 מנדטים. שתי המפלגות לפי הסקר עומדות על 27 מנדטים כל אחת.

יש עתיד, בראשות יו"ר האופוזיציה, נותרה ללא שינוי ועומדת על 17 מנדטים. תוצאה מפתיעה במיוחד מביאה מפלגת מרצ, שכזכור לא עברה בבחירות האחרונות את אחוז החסימה וכרגע אין לה יו"ר, אך היא מקבלת בסקר לא פחות מ־6 מנדטים, 2 מנדטים יותר מהסקר הקודם. 

מפלגת העבודה ממשיכה במגמת ההתרסקות מתחת לאחוז החסימה עם 2.2%, ולצדה בל"ד עם 1.9%. במקביל, המפלגות החרדיות נותרו ללא שינוי מהסקר הקודם: ש"ס עם 10 מנדטים, ויהדות התורה עם 8 מנדטים.

ישראל ביתנו מקבלת 6 מנדטים, כמו בסקר הקודם. חד"ש־תע"ל מתחזקת במנדט ועולה ל־6 מנדטים, בעוד רע"ם נשארת ללא שינוי עם 4 מנדטים. הציונות הדתית לא הושפעה מהאירועים הביטחוניים ונותרה על 5 מנדטים, עוצמה יהודית של השר איתמר בן גביר נחלשה במנדט ומקבלת 4 מנדטים בלבד.

בחלוקה לגושים: גוש מפלגות האופוזיציה הנוכחית (כולל המפלגות הערביות) מגיע ל־66 מנדטים, לעומת 54 למפלגות הקואליציה. 

נתון מעניין נוסף בסקר הוא בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: גנץ עם 41%, זהה לשבוע שעבר, ועדיין גובר על נתניהו שזוכה ל-38% לעומת 33% בלבד בשבוע שעבר.

עוד עולה מהסקר כי רוב המשיבים (55%) סומכים על שיקול דעתו של בנימין נתניהו בניהול מבצע מגן וחץ, 39% לא סומכים ו־6% חסרי דעה בעניין.

רוב מוצק ממצביעי הקואליציה (86%) סומכים על נתניהו, במיוחד מצביעי הליכוד (98%). בקרב מצביעי האופוזיציה ישנו רוב מוחלט (66%) למי שלא סומכים על שיקול דעתו, אבל שיעור משמעותי של 29% כן סומכים עליו.

סקר מנדטים הליכוד המחנה הממלכתי בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד