י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
טעה בחישוב

אימאם עיראקי האשים את המוסד ברצח מלפני כ-1500 שנה

קייס אל-ח'זעלי, מנהיג אחת המיליציות הפרו איראניות בעיראק، האשים בימים האחרונים את המוסד הישראלי ברצח של האימאם עלי הקדוש לשיעים. הבעיה שהאימאם עלי נרצח במאה השביעית לספירה והמוסד ומדינת ישראל לא היו קיימים אז. בעיראק לא מעטים הגיבו בגיחוך לדבריו

אימאם עיראקי האשים את המוסד ברצח מלפני  כ-1500 שנה
קייס אל-ח'זעלי צילום: באדיבות המצלם

אימאם עיראקי שמלא בדמיונות, עורר סערה בקרב העיראקים, הוא טען שהמוסד הרג את האימאם עלי, מי שהיה חתנו של מייסד האיסלם הנביא מוחמד. הוא טען ש"בעלי הדגלים האדומים והמוסד עומדים מאחורי חיסולו"

סערה ומחלוקת וסרקזם בו זמנית בעיראק, קייס אל-ח'זעלי אימאם מוביל בקרב העיראקים, האשים את המודיעין הישראלי בהריגת האימאם עלי בן אבי טאלב שהיה חתנו של מייסד האיסלם הנביא מוחמד, וחי בשנים 600-670.

עיראקים רבים הפיצו ברשתות החברתיות סרטון של ח'זעלי מדבר במהלך הרצאה על "אימאם עלי", בטענה ש"בעלי הדגלים האדומים (קומוניסטים) והמוסד עומדים מאחורי חיסולו".

התבטאויות אלו עוררו תגובות עוקצניות ולגלוג רב, היו כאלה שהזכירו לאיש שהמוסד וישראל כולה לא היו קיימים באותה תקופה. הם גם הזכירו את הצהרותיו בהן טען כי נשיא עיראק לשעבר סדאם חוסיין הוא ממוצא הודי.

זו לא הפעם הראשונה שח'זעלי מעורר מחלוקת. כשהוא עורר גל ביקורת בקרב העיראקים בסוף החודש שעבר, כאשר טען במהלך דרשת התפילה של עיד אל-פיטר שהניתוח הגנטי (DNA) של סדאם חוסיין הוכיח שהוא מהודו.

בשנת 2017 פרסם המגזין "אל-שבקה", המזוהה עם התקשורת הממלכתית הרשמית בעיראק, תחקיר על מוצאו של סדאם, וטען כי בדיקה גנטית הוכיחה כי הוא שייך לשושלת "L" שהתפשטה בדרום אסיה, במיוחד בפקיסטן, הודו, טג'יקיסטן, בלוצ'יסטן, איראן ואפגניסטן, ובמידה פחותה ברחבי המזרח התיכון.

עם זאת, המחקר לא ציין בזמנו כיצד הושגה תוצאה זו, וגם לא ציין מקור מדעי המאשר את הטענות הללו.

איראן עיראק המוסד הנביא מוחמד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד