כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אין הבטחה להפסקת החיסולים

בתיווך מצרי: הסכם על הפסקת אש בעזה - כך זה ייראה

שעות ספורות לאחר שישראל שללה הפסקת אש, גורם בתנועת הג'יהאד האסלאמי בעזה אמר היום כי התנועה הסכימה לנוסחה מצרית להפסקת אש שנכנסה לתוקף. "נהיה מחויבים להפסקת האש כל עוד ישראל תהיה מחויבת אליה"

בתיווך מצרי: הסכם על הפסקת אש בעזה - כך זה ייראה
מטחי הרקטות בעזה צילום: איל אחמד פלאש 90

‏מוחמד אל-הינדי, בכיר בג'יהאד האסלאמי שניהל את המגעים בקהיר אומר כי הסכם הפסקת האש שנכנס הערב לתוקף, כולל את הפסקת הפגיעה באזרחים, הפסקת הריסת הבתים והפסקת הפגיעה באנשים: "נהיה מחויבים להפסקת האש כל עוד ישראל תהיה מחויבת אליה".

‏בתשובה לשאלת המראיין באל ג'זירה לגבי האם זה אומר שלא יהיו חיסולים ממוקדים ענה אל-הינדי: "כמו שאמרתי, יפסיקו לחסל אנשים אחרים".

גורם פלסטיני אמר לאל ערביה: "התמודדנו בצורה חיובית עם ההסכם המצרי החדש". ההסכם המצרי כלל לחייב את ישראל "להפסיק להפציץ בתים ולתקוף אזרחים".

הוא גם הוסיף כי ישראל "לא נתנה התחייבות להפסיק את ההתנקשות במנהיגי התנועה", אך ציין כי מצרים אמרה כי "תקפיא את מדיניות החיסולים לתקופה ארוכה".

הנוסח המלא: "ע"פ הסכמת שני הצדדים, מצרים מכריזה על הפסקת אש בין ישראל לפלסטינים בשעה 22:00. ההסכם, אליו שני הצדדים צריכים להיות מחויבים, כולל את הפסקת תקיפת אזרחים, הרס בתים והפגיעה באנשים, החל מכניסתה לתוקף מצרים דוחקת בצדדים ליישם את ההסכם ופועלת לעקוב אחר היישום בהתקשרות עם הצדדים".

רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן חדשות מציין: "בהסכם לא מוזכר במפורש המינוח חיסולים ממוקדים אבל המונח "פגיעה באנשים" שנוסף על "פגיעה באזרחים" נתון לפרשנות".

הפסקת אש מבצע מגן וחץ הג'יהאד האיסלאמי עזה מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד