י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כדאי שתדעו

קונים חצאי אבטיח? זה עלול לסכן אתכם

רבים מאיתנו מעדיפים לקנות חצי אבטיח. זה קל יותר לנשיאה, הכמות ידידותית יותר לשימוש קצר טווח, אך מסתבר שלהרגל הקנייה הזה עלול להיות השלכות בריאותיות | הפרטים בכתבה

קונים חצאי אבטיח? זה עלול לסכן אתכם
אבטיחים. אילוסטרציה צילום: אביר סולטן, פלאש 90

הקיץ הגיע ואיתו עונת האבטיחים האדמדמים והמתוקים שמצנן לנו את היום ועושה לכולנו טוב על הלב.

זה לא סוד שרבים מאתנו מעדיפים לקנות חצי אבטיח. זה קל יותר לנשיאה, הכמות ידידותית יותר לשימוש קצר טווח ומעבר לכך, אפשר גם ממש לראות את תכולת הפרי ולבחון את טיבו, מה שלא ניתן לעשות כידוע כשרוכשים אבטיח בשלמותו.

ב'מאקו' הביאו את דברי הזיהומולוגית ד"ר מרינה תמיר צדקין שהזהירה כי ההרגל הזה עלול לעלות לכם בנזק בריאותי: "כשקונים אבטיח חתוך, קשה לדעת כיצד הוא טופל, למשל, הסכין שבה השתמשו בעת החיתוך – מי יודע מה מצב הניקיון שלה, אם שטפו אותה בכלל במים ובסבון לאחר כל שימוש. כמו כן, לא ברור מהי היגיינת הידיים של האחראי על החיתוך. הבעיות האלו עלולות לחשוף את האבטיח לחיידקים שבסופו של דבר מגיעים לצרכן ועלולים לגרום לכאבי בטן ולצרות נוספות".

עוד מסבירה ד"ר תמיר ל"מאקו" כי "חשוב לשטוף את קליפת האבטיח במים ולנגב את האבטיח לפני החיתוך. לאחר האכילה יש לאחסן במקרר, גם כדי לשמור על הטריות וגם כדי למנוע שגשוג של חיידקים שמאוד מחבבים את המצע הנוזלי שבאבטיח".

 

אבטיח אבטיחים פירות קיץ חנות קניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד