כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הטורקים בוחרים נשיא

ארדואן בקרב חייו: "אקבל את תוצאת הבחירות, תהיה אשר תהיה"

היום מתקיימות הבחירות לנשיאות ולפרלמנט בטורקיה, הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן הבטיח כי יקבל את התוצאה, "תהיה אשר תהיה". מועמד הופוזיציה האשים את הרוסים בנסיון להשפיע על הבחירות. הרוסים הכחישו בתוקף את האשמה הזו

הנשיא ארדואן
הנשיא ארדואן צילום: דוברות נשיא טורקיה

היום יצעדו לקלפי כ-60 מיליון אזרחי טורקיה להצביע בבחירות לנשיאות ולפרלמנט בטורקיה, ​​הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי יקבל את התוצאה, "תהיה אשר תהיה" ארדואן מכהן כנשיא 21 שנה ברציפות. הוא אמר בראיון כי מפלגת השלטון ובעלות בריתה "יחשבו כל תוצאה בקלפי כלגיטימית", ויעשו "כל מה שהדמוקרטיה דורשת", כך לפי סוכנות הידיעות "בלומברג".

הדברים שאמר הגיעו בתגובה לדברי יריבו העיקרי, כמאל קילצ'דראולו, שאמר שייתכן שחברי הממשלה לא ירצו להעביר את השלטון בדרכי שלום אם האופוזיציה תנצח. ביום חמישי האחרון, הוא האשים את רוסיה בהפצת "זיופים עמוקים" ומידע מטעה אחר, במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות, עם זאת, הרוסים הכחישו בתוקף את האשמה הזו.

מספר המצביעים הטורקים שיגיעו מחר לקלפיות עומד על 60,697,843 איש, יותר ממחציתם נשים, כך לפי ועדת הבחירות העליונה, שקבעה את מספרם על 30,710,790 נשים.

רק 3 מועמדים מתמודדים במירוץ לנשיאות בטורקיה, ארדואן, קילצ'דראולו, וסינאן אוגן, לאחר שהמועמד הרביעי מוחרם אינצ'ה הסיר את מועמדות ביום חמישי האחרון.

כמאל קילצ'דראולו, עובד מדינה לשעבר ורואה חשבון לשעבר, הוא יריבו המרכזי של רג'פ טאיפ ארדואן: "אני חי כמוכם, יש לי חיים צנועים כמו שלכם", אמר לאלפי אנשים שנופפו בדגלי טורקיה ואחרים הנושאים את דמותו של מייסד טורקיה המודרנית מוסטפא כמאל אטאטורק בכנס בחירות בסוף השבוע. קילצ'דראולו שמציג את עצמו בפני הבוחרים בתור ההיפך מארדואן, מתגאה בניהול קמפיין נקי, ואמר כי הוא יסרב לגור בארמון הנשיאות ויעבור לשטח צנוע יותר שהיה שייך למייסד טורקיה המודרנית.

כמאל עומד בראש קואליציית של שש מפלגות אופוזיציה, הוא גם פעל לגייס תמיכה מהקהילה הכורדית המודרת בטורקיה, מה שהביא לכך שהוא קיבל קבלת פנים של גיבור בעיירות בעלות הרוב הכורדי.

מנהיג האופוזיציה מחזיק ביתרון קטן בסקרים, מה שמצביע על כך שההצבעה עשויה להגיע לסיבוב שני בהמשך החודש. למרות שהפסיד מספר פעמים הוא הסיכוי החזק ביותר של האופוזיציה להדיח את ארדואן מזה דור, שהפופולריות שלו ירדה על רקע האינפלציה המשתוללת ומשבר יוקר המחיה המתגבר.

הוא גם הבטיח מדיניות כלכלית שונה, וחזרה לדמוקרטיה פרלמנטרית. הוא גם התחייב להחזיר את העצמאות השיפוטית, התרחקות משימוש במערכת המשפט כדי למנוע התנגדות.

 

 

רוסיה טורקיה רוסיה טורקיה רג'פ טייפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד