כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תכננו לתקוף באוקראינה

ארבעה כלי טיס צבאיים רוסיים נפלו בשטח רוסי

רוסיה איבדה ארבעה מטוסים צבאיים ביום שבת כ-50 קילומטרים צפונית-מזרחית לגבול עם אוקראינה. הרשויות ברוסיה אישרו רק הפלת מסוק Mi-8 ליד הכפר קלינצי באזור בריאנסק, ולא נתנו סיבה להתרסקות

ארבעה כלי טיס צבאיים רוסיים נפלו בשטח רוסי
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

מוסקבה איבדה ארבעה מטוסים צבאיים ביום שבת באזור בריאנסק ברוסיה, כ-50 קילומטרים צפונית-מזרחית לגבול עם אוקראינה. שני מסוקים צבאיים Mi-8 ושני מטוסי קרב Su-34 ו-Su-35 התרסקו בשבת, כך על פי דיווחים של כלי תקשורת ממלכתיים רוסים ובלוגרים פרו-קרמלין. כל אנשי הצוות של המטוס מתו, כך על פי הדיווחים.

"שני מטוסי Mi-8, אחד Su-34 ואחד Su-25 אבדו. טרגדיה", דיווח איש התעמולה הרוסי אנדריי רודנקו. "הם נפגעו סמוך לגבול הפדרציה הרוסית וככל הנראה באמצעות טילים", אמר.

הרשויות ברוסיה אישרו רק הפלת כלי טיס אחד, של מסוק Mi-8 ליד הכפר קלינצי באזור בריאנסק, ולא נתנו סיבה להתרסקות. כלי התקשורת הרוסי 'רדובקה' דיווח כי המטוס הופל מאזור צ'רניהיב בצפון אוקראינה.

אוקראינה לא לקחה אחריות להפלת אף אחד מהמסוקים או המטוסים. כלי תקשורת רוסיים דיווחו כי מוסקבה פתחה במצוד אחר "חבלנים" בקשר להפלת כלי הטיס. "לפי המידע שלנו, הרשויות מחפשות חבלנים שעשויים להיות מעורבים במתקפה על ה-Mi-8 וה-Su-34" דווח ברוסיה.

דווח על אזרח אחד שנפצע וחמישה בנייני מגורים שניזוקו כתוצאה מהתרסקות המסוקים. דובר כוחות ההגנה האווירית של אוקראינה, יורי איגנט, סירב לאשר או להכחיש מידע בנוגע להפלת המטוס. "כמובן, אני לא אגיד כלום" אמר איגנט ל'פוליטיקו'.

אתר התקשורת הרוסי קומרסנט דיווח כי כלי הטיס שהתרסקו בשבת היו חלק מקבוצה שעמדה להפציץ את אזור צ'רניהיב בצפון אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מטוסים מסוקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד