כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כשוך האזעקות

במשרד החוץ מרוצים: ישראל צלחה את החזית הדיפלומטית

במשרד החוץ מציינים כי במבצע האחרון, 'מגן וחץ', צלחה מדינת ישראל את האתגר הדיפלומטי וההסברתי הניצב לפתחה | שר החוץ: "מרחב הלגיטימציה נשאר יציב לאורך המבצע כולו ואף התחזק"

במשרד החוץ מרוצים: ישראל צלחה את החזית הדיפלומטית
הפגיעה ברחובות צילום: איחוד הצלה

במשרד החוץ מציינים בסיפוק את סיומו של מבצע ״מגן וחץ״, שמבחינתם מסתיים כאשר מרחב הלגיטימציה הבינ״ל של מדינת ישראל עמד במבחן בהצלחה. ניתוח של כלל התגובות הבינ״ל, הן אלו שזכו לה פומבי והן אלו החשאיות, מראה כי ישראל זכתה לגיבוי רחב לזכות שלה להגנה עצמית. זאת לצד גינויים רחבים לשיגור הטילים לעבר ישראל מרצועת עזה

שר החוץ אלי כהן אמר כי ״התמיכה הרחבה לה זכתה ישראל מהקהילה הבינ״ל, כמו גם בלימת ההחלטה באו״ם, היא תוצאה של עבודה דיפלומטית מאומצת ומקצועית של אנשי משרד החוץ בארץ ובעולם. הקהילה הבינ״ל מבינה ומגבה את ישראל בפעילותה נגד ארגון הטרור הג’יהאד האיסלמי, שלוחה של משטר הטרור האיראני."

עוד אמר "מרחב הלגיטימציה של מדינת ישראל להגן על עצמה נשאר יציב לאורך המבצע כולו ואף התחזק. בשיחותי עם שרי חוץ בעולם, ועם השגרירים הזרים המשרתים בישראל, שמעתי כי הם תומכים בזכותה של מדינת ישראל להגן על אזרחיה".

השר סיים בחגיגיות "אני מברך את צה״ל, השב״כ ומערכת הביטחון על הפעולות שנקטו לפגוע במחבלים מהג׳האד האיסלמי ולהגן על תושבי ישראל״.

במהלך המבצע התגובות שהגיעו בצינורות הדיפלומטים כמו גם אלו הפומביות נתנו גיבוי רחב לזכותה של ישראל להגן על אזרחיהו במשרד מציינים את הגורם לכך בעובדה שהשר עמד בקשר ישיר עם רבים מעמיתיו ברחבי העולם ועדכן אותם בהתפתחויות. לפי גורמים במשרד, הקשר הישיר הוכיח עצמו בהצהרותיהן של מדינות רבות.

בניתוח התגובות הבינ״ל עולה כי מרחב הלגיטימציה של ישראל לא רק שלא נפגע ונשמר לאורך כל המבצע, אלא אף התגבר והתחזק.

מבצע מגן וחץ משרד החוץ דיפלומטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד